- Od ignoranta do eleganta
- Razem mamy siłę. Stop dyskryminacji!
- Sonda uliczna - Skąd się bierze jedzenie?
- Film - Od uprawy do potrawy
- 11 LISTOPADA
- Free as teenagers
- ALO niespelnione marzenia
- Nie bądź obojętny!
- Wyjazd integracyjny klas pierwszych 2010
- Ślubowanie 2011
- Eurovision Song Contest 2011
- Europejski Dzień Języków 2011
- Projekt uczniów klas II
- BARTEK GRYLS
- Dobre rady na elektroodpady
- Zachowaj Trzeźwy Umysł
Piłkarki naszego gimnazjum, które 16 grudnia wzięły udział w Mistrzostwach Powiatu Zgierskiego w Halowej Piłce Nożnej Dziewcząt o Puchar Dyrektora Gimnazjum nr 1 w Ozorkowie, zajęły drugie miejsce ulegając w finale drużynie z Gimnazjum nr 2 ze Zgierza 2:0. Trener Dariusz Rutkowski zapytany o wynik powiedział:
Uważam, że dziewczyny rozegrały bardzo dobre zawody. Naszym celem była gra w finale tego turnieju, co udało się osiągnąć. Piłkarki wyszły z grupy z pierwszego miejsca i w półfinale wygrały z gospodyniami turnieju. Gdyby udało się wykorzystać trzy stuprocentowe sytuacje w meczu finałowym, mogły sprawić ogromną niespodziankę. Jest jeszcze kilka drobnych szczegółów w grze naszej drużyny, które postaramy sie udoskonalić w przygotowaniach do dwóch turniejów w kwietniu i maju przyszłego roku.
Reprezentacja Gim 3 wystąpiła w składzie: Bramkarki Michalina Eljasik klasa 2b, Witczak Julia i Maja Sobczak z Klasy 1a, obrończynie: Natalia Duniak klasa 2b, Klaudia Tarka klasa 3d, Małgorzata Zatorska klasa 1b, Kinga Kociszewska klasa 2a, Aleksandra Nadskakuła klasa 1d, Marta Stelmasiak klasa 1a, Izabela Dziuba klasa 2b, Natalia Boniecka klasa 1a, Patrycja Dąbrowska klasa 1e, Natalia Pałka klasa 3c, rozgrywające: kapitan - Natalia Grzybowska z klasy 2b, Alicja Kucharska i Wiktoria Malinowska z klasy 1a, Natalia Józwiak z klasy 3d napastniczki: Oliwia Milczarek klasa 1c, Weronika Siubielska klasa 1b, Natalia Skoneczna klasa 2a.
SERDECZNIE GRATULUJEMY I ŻYCZYMY DALSZYCH SUKCESÓW!!!!!
W grudniu odbyła się druga eko-wycieczka w ramach działalności naszej szkolnej Eko-pracownii. Tym razem klasa 2a ruszyła do Lasu Łagiewnickiego w poszukiwaniu śladów dzikich zwierząt. Nieustraszenie tropiliśmy sarny, dziki, lisy i zaglądaliśmy do nory borsuka. Nad prawidłowym przebiegiem zajęć czuwały wiewiórki, zające oraz pani Ewa Zielewska, pani Ula Karwowska i pan biolog z Ośrodka Edukacji Ekologicznej.
cdn
Nasza audycja najlepsza w Polsce!
Zakończył się ogólnopolski konkurs dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Od Radia Wolna Europa do wolnej Polski. 100. rocznica urodzin Jana Nowaka-Jeziorańskiego.
Jurorzy konkursu, przedstawiciele portalu polskieradio.pl, Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej przyznali I, II i III miejsce w dwóch kategoriach.
Z ogromną przyjemnością informujemy, że I miejsce w kategorii szkół gimnazjalnych przypadło dla naszego Gimnazjum.
Prace zdobywców I, II i III miejsca w obu kategoriach wiekowych zostały opublikowane na portalu polskieradio.pl
Naszym radiowcom:
Kamilowi Florczakowi z kl. II B,
Karolinie Olczak z kl. III B,
Natalii Jóźwiak z kl. III D,
Klaudii Pietrzak z kl. III B
oraz osobom wspomagającym realizację audycji:
Czytajcie o nas i słuchajcie audycji na stronach:
http://jezioranski.org/dla-szkol/
http://www.ceo.org.pl/pl/koss/news/najlepsze-audycje-o-nowaku-jezioranskim
UROCZYSTE OTWARCIE NASZEJ WYMARZONEJ
EKOPRACOWNI
Dnia 28 listopada 2014r. odbyło sie uroczyste otwarcie długo wyczekiwanej pracowni ekologicznej, na którym nie zabrakło wielu znakomitych gości, m.in.: Prezydent Miasta Zgierza Pani Iwona Wieczorek, Skarbnik Miasta Zgierza Pan Robert Zwierzyński, Naczelnik Wydziału Pozyskiwania i Zarządzania Środkami Pomocowymi Urzędu Miasta - Pani Agnieszka Łuczak, pani doktor Katarzyna Maria Zielińska z Katedry Geobotaniki i Ekologii Roślin z Uniwersytetu Łódzkiego oraz przewodnicząca Rady Rodziców p. Anna Chrostek.
Zaproszeni goście mogli obejrzeć występy naszych uczniów, m.in: wokalny występ Jakuba Wojtaszczyka, ucznia klasy II B, który swoim wykonaniem utworu "Love me harder" Ariany Grande, wprawił publiczność w zachwyt oraz występ taneczny szkolnego zespołu "Latino Fitness Dance", który w egzotycznej choregorafii zapisał się na długo w pamięci zebranej widowni.
Po uroczystym przecięciu wstęgi, zaproszeni goście mogli obejrzeć prezentację na temat alternatywnych źródeł energii, przygotowaną przez uczniów klasy III A, Damiana Okupskiego i Jakuba Pacyniaka, a następnie zapoznac się z nowo zakupionym wyposażeniem pracowni.
Po krótkim przemówieniu Pani Prezydent i Pani Dyrektor, kilka słów na temat zagadnień ekologii powiedziała Pani Doktor Katarzyna Maria Zielińska z Katedry Geobotaniki i Ekologii Roślin z Uniwersytetu Łódzkiego.
Na koniec tej miłej i kameralnej uroczystości nie zabrakło także słodkiego akcentu. Na zgromadzonych czekał przepyszny tort "ekologiczny", którym częstowała pani Karolina Balicka, autorka projektu nowoczesnej pracowni ekologicznej.
Więcej informacji w zakładce
W dniach 14-15 listopada 2014 roku uczniowie naszego gimnazjum: Jakub Sztochaj, Wiktor Szymański i Jakub Walczewski wzięli udział w Zawodach Robotów zorganizowanych w ramach projektu pt. "Mechatronika jako praktyczne zastosowanie innowacyjnej myśli i działań uczniów gimnazjów dla edukacji i budowy przyszłych kadr inżynieryjno-technicznych". Głównym celem zawodów jest dobra zabawa i promowanie kreatywności technicznej. Udział w zawodach był nagrodą dla najaktywniejszych uczniów i jednoczesnym sprawdzeniem efektów wdrażania innowacyjnych programów.
W piątek 14 listopada 2014 roku uczniowie zwiedzali Politechnikę Łódzką oraz odbyła się I faza zawodów – ćwiczenia praktyczne i testowanie robotów.
W sobotę 15 listopada 2014 roku spacerowaliśmy ul. Piotrkowską z przewodnikiem do Manufaktury, gdzie odbyła się II faza zawodów – Festiwal Robotów – Sumo Challenge 2014. Byliśmy również w Eksperymentarium.
Ewa Zielewska
W dniach od 31 października do 5 listopada 2014r. grupa uczniów z klas językowych z naszego gimnazjum miała możliwość zweryfikować swoje kompetencje językowe w środowisku anglojęzycznym w Londynie pod opieką nauczycieli języka angielskiego: Małgorzaty Puchalskiej oraz Joanny Kłobskiej. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach językowych organizowanych przez Biuro Podróży Atas.
W trakcie pobytu w Londynie mieli możliwość poznania olbrzymiej, wielokulturowej metropolii, jaką jest stolica Anglii. Plan zwiedzania był niezwykle intensywny i pozwolił zobaczyć uczestnikom wycieczki prawie wszystkie najważniejsze obiekty kulturowe i turystyczne, tj. Tower of London, Tower Bridge, St. Paul’s Cathedral, Westminster Abbey, Houses of Parliament, Pałac Buckingam oraz najbardziej rozpoznawalny element londyńskiej architektury - dzwon Big Ben na Wieży Zegarowej, a pilotka wycieczki przybliżyła im historię tych miejsc. W ramach programu uczniowie przespacerowali się także po Millenium Bridge, moście znanym chociażby z popularnego filmu o Harrym Potterze. W Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s oprócz atrakcji, jaką stanowiła możliwość zrobienia sobie zdjęć z podobiznami znanych i ważnych osobistości, uczniowie doznali niezapomnianych wrażeń w Tunelu Strachów, obejrzeli historię Anglii jadąc taksówką i uczestniczyli w projekcji filmu 4D z superbohaterami Marvella.
Wyjazd ten był również uzupełnieniem programu nauczania historii, sztuki, fizyki, biologii i geografii. W programie zwiedzania znajdowały się bowiem znakomicie wyposażone interaktywne Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Nauki, oraz Muzeum Brytyjskie z kolekcją zbiorów z całego świata. Na szczególną uwagę zasługuje kamień z Rosetty, który odegrał kluczową rolę w drodze do odczytania egipskich hieroglifów. Ponadto uczniowie mieli okazję obejrzeć dzieła sztuki zgromadzone w National Gallery oraz Tate Modern, a w ostatnie popołudnie udali się na wycieczkę do Greenwich, gdzie w planetarium królewskim poznali tajniki wiedzy astronomicznej. Kolejną atrakcję stanowił południk 0, rozgraniczający kulę ziemską na dwie części – uczniowie mogli stanąć na półkuli wschodniej oraz zachodniej jednocześnie.
Poza oczywistymi walorami turystycznymi wyjazdu, dzięki zakwaterowaniu w domach rodzin angielskich uczestnicy wyjazdu mieli okazję sprawdzić i rozwinąć swoje umiejętności językowe w codziennych sytuacjach oraz poszerzyć horyzonty kulturowe i poznawcze. Niestandardowe, praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej w szkole niewątpliwie stanowi dla uczniów doskonałą mobilizację do dalszej nauki.