Menu: strona główna | o projekcie | zajęcia | plakat | Projekt finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny

TENIS I ZAJĘCIA SPORTOWO-REKREACYJNE "WIMBLEDON IS POSSIBLE"

Projekt skierowany do uczniów naszej szkoły oraz ich rodzeństw.

Tenis- jedna z najbardziej popularnych gier sportowych na świecie. Niegdyś sport ten zwany był "białym sportem"- tylko dla elit, uprawiali go tylko ludzie bogaci z tzw. "wyższych sfer" krajów anglojęzycznych. Od 1968 r. nastała dla tenisa tzw. Open era. Sport ten sukcesywnie stawał się bardziej popularny w każdym kraju na każdym kontynencie. Obecnie tenis stał się dostępny dla każdego człowieka, rozwija się również w krajach "trzeciego świata". Dzięki turniejom z cyklu "Wielkiego szlema" zrzesza przed telewizorami i na trybunach miliony widzów i wielbicieli.

W naszym środowisku osiedlowym istnieje odpowiednia baza do uprawiania sportów drużynowych, pływania, oraz tenisa. Przy szkole- Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza znajdują się obiekty sportowe takie jak: pływalnia 25 m. 2 korty tenisowe, sala gimnastyczna z pełnowymiarowym boiskiem do koszykówki i z balkonem dla widowni. W planach na ten rok jest również budowa obiektów sportowych wraz z zapleczem socjalnym ORLIK.

Uczniowie z rodzin dotkniętych problemem alkoholowym, ubóstwem oraz rodzin niepełnych nie mają szans na prawidłowy i wszechstronny rozwój psychoruchowy, rozwijania własnych zainteresowań sportowych i intelektualnych oraz być może rozwoju talentów i predyspozycji sportowych podczas czasu wolnego. Powodem tego zjawiska jest niewydolność wychowawcza rodziców, brak priorytetów ukierunkowanych na sport , presja rówieśnicza oraz wypaczony system wartości rodziców, dzieci i młodzieży.

Zakres zajęć:

Okres jesienny(wrzesień, październik, listopad):
Tenis- nauka i doskonalenie podstawowych elementów taktyczno-technicznych, mini gry, turnieje wewnętrzne.
Piłka nożna- nauka i doskonalenie podstawowych elementów taktyczno-technicznych gry, kształtowanie podstawowych cech motorycznych, turnieje wewnętrzne, sprawdziany motoryczności.

Okres zimowy (grudzień, styczeń, luty, marzec):
Pływanie- gry i zabawy oswajające, nauka i doskonalenie stylu dowolnego i grzbietowego, wprowadzanie elementów piłki wodnej.
Halowa piłka nożna - ćwiczenia kompleksowe, turnieje wewnętrzne.

Okres wiosenno-letni (kwiecień, maj, czerwiec):
Tenis- doskonalenie podstawowych elementów taktyczno-technicznych (serwis, return, forhend, bekhend) nauka i doskonalenie takich elementów technicznych jak: wolej, lob, smecz, wprowadzanie podstawowych pojęć w języku angielskim, turnieje klubowe, nauka sędziowania.
Piłka nożna- ćwiczenia kompleksowe, diagnozowanie sprawności motorycznej, turnieje klubowe.

Cele działania:

Cel główny:

Stworzenie uczniom z rodzin patologicznych uczących się w Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zgierzu szans i warunków do prawidłowego i wszechstronnego rozwoju psychomotorycznego poprzez naukę gry w tenisa oraz innych zajęć rekreacyjno -ruchowych takich jak: pływanie, piłka nożna.

Cele szczegółowe:

  • Rozwój podstawowych cech psychomotorycznych w nauczaniu gry w tenisa.
  • Urozmaicenie nauki gry w tenisa szczególnie aspektu motoryczności poprzez sporty dodatkowe (piłka nożna, pływanie).
  • Diagnozowanie predyspozycji sportowych.
  • Intelektualizacja dzieci i młodzieży (wprowadzanie nowych pojęć charakterystycznych dla poszczególnych dyscyplin sportowych, prowadzenie zajęć z tenisa z nomenklaturą w języku angielskim, przekazywanie ciekawostek, nowinek, wydarzeń, historycznych z poszczególnych dyscyplin).
  • Współpraca regionalnymi z klubami sportowymi.
  • Organizacja i udział w turniejach sportowych.

Rezultaty:

Uczeń:

  • Umie wykonać podstawowe elementy techniczne w tenisie, w piłce nożnej i w pływaniu.
  • Zna podstawowe przepisy gry z w/w dyscyplin sportowych.
  • Potrafi wykorzystać znajomość przepisów gry z poszczególnych dyscyplin sportowych podczas sędziowania.
  • Zna wyniki diagnozowania własnej sprawności motorycznej.
  • Zdobycie pewności siebie w podejmowaniu różnych decyzji.
  • Zdobycie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole.
  • Świadomość wpływu aktywności ruchowej na zdrowie.
  • Zdolność do samooceny i realizacji własnych ambicji.
  • Zdobycie umiejętności dostrzegania zachowań autodestrukcyjnych.
  • Wzrost poczucia własnej wartości.

Nauczyciel prowadzący: Marcin Biadun.

Miejsce: sala gimnastyczna, korty tenisowe, basen, Orlik

Terminy w roku szkolnym 2010/2011: tenis- dziewczęta- poniedziałki 14:30-16:00; tenis- chłopcy- wtorki czwartki 14:30-15:30; piłka nożna- chłopcy wtorki 14:30-16:00.

Liczba uczniów: dziewczęta 10-15, chłopcy 10-15.