Menu: strona główna | o projekcie | zajęcia | plakat | Projekt finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny

Chemię można polubić

Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce chemii.

Projekt przeznaczony jest dla uczniów z brakami w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu chemii spowodowanych wolniejszym tempem pracy na lekcji, nieobecnością na zajęciach lub trudnościami w skupieniu uwagi w dużej grupie uczniów.

Zakres zajęć:

Zajęcia są dostosowane do potrzeb uczęszczających na zajęcia uczniów. Obejmuje treści nauczania zawarte w podstawie programowej, które nie zostały przyswojone przez uczniów.

Obejmuje doskonalenie umiejętności obserwacji i opisu przemian chemicznych, posługiwania się podstawową terminologią chemiczną, rozwijania zdolności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, wyszukiwania i wykorzystywania informacji, rozwiązywania zadań rachunkowych. Spośród zgłoszonych kandydatów zostaną utworzone trzy grupy piętnastoosobowe (jedna dla uczniów klas pierwszych, druga dla klas drugich i trzecia dla uczniów klas trzecich).

Cele działania:

Cel główny:

Wyrównanie szans edukacyjnych, zmiana nastawienia do siebie i otoczenia

Cele szczegółowe:

  • wyrównywanie braków w opanowaniu podstawowych wiadomości;
  • motywowanie ucznia do samodzielnej pracy poprzez ćwiczenia modelowe i gry dydaktyczne;
  • kształcenie szeregu umiejętności niezbędnych do kontynuowania dalszej nauki;
  • zintegrowanie uczniów poprzez pracę w grupie.

Rezultaty:

  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze pozwolą uczniom nadrobić braki z przedmiotu, nabrać pewności i wiary w siebie;
  • Poprzez różne gry dydaktyczne i stosowanie modeli do układania wzorów i równań reakcji zachęcą i zmotywują ucznia do dalszej nauki;
  • Praca podczas zajęć wyrównawczych pozwoli uczniom przełamać niechęć do przedmiotu, dorównać do poziomu swych kolegów uzyskujących wyższe oceny poprzez:
    • znajomość podstawowych odczynników chemicznych, sprzętu laboratoryjnego i umiejętność bezpiecznego posługiwania się nimi;
    • prawidłowe posługiwanie się terminologią chemiczną;
    • poprawne zapisywanie i odczytywanie wzorów związków chemicznych;
    • pisanie i uzupełnianie równań reakcji chemicznych;
    • rozwiązywanie podstawowych zadań rachunkowych;
    • zwiększenie aktywności na lekcjach, dowartościowanie, przez co uczeń wykazuje mniejszą niechęć do nauki i szkoły;
    • weryfikację nabytych wiadomości i umiejętności dzięki ćwiczeniom, wypowiedziom ustnym i zaangażowaniem podczas zajęć;
    • systematyczną kontrolę postępów ucznia na lekcjach wynikającą z planu lekcyjnego i współpracę z nauczycielem uczącym;

Nauczyciel prowadzący: Urszula Jeżak.

Miejsce: sala 312

Terminy w roku szkolnym 2010/2011:poniedziałki (kl. II) 14:30-15:15, wtorki (kl. III) 14:30-15:15, środy (kl. I) 14:30-15:15.

Liczba uczniów: kl. I- 15; kl. II- 15; kl. III- 15.