Menu: strona główna | o projekcie | zajęcia | plakat | Projekt finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny

INFORMATYKA DLA CIEBIE

Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce.

Zajęcia przeznacze są dla uczniów nie posiadających komputera w domu oraz posiadających braki w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu informatyki spowodowanych wolniejszym tempem pracy na lekcji, nieobecnością na zajęciach lub trudnościami w skupieniu uwagi.

Zakres zajęć:

Zajęcia są dostosowane do potrzeb uczęszczających na zajęcia uczniów i obejmują treści nauczania zawarte w podstawie programowej, które nie zostały przyswojone przez uczniów.

Doskonalenie posługiwania się podstawową terminologią informatyczną, rozwijanie zdolności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, wyszukiwania i wykorzystywania informacji, rozwiązywania problemów. Spośród zgłoszonych kandydatów zostaną utworzone trzy grupy dziesięcioosobowe ( jedna dla uczniów klas pierwszych, druga dla klas drugich i trzecia dla uczniów klas trzecich). Spośród zgłoszonych w pierwszej kolejności przyjmowani będą uczniowie nie posiadający komputera w domu, uczniowie z rodzin patologicznych, uczniowie, którzy chcą nadrobić zaległości.

Cele działania:

Cel główny:

Wyrównanie -szans edukacyjnych, zmiana nastawienia do siebie i otoczenia.

Cele szczegółowe:

  • wyrównywanie braków w opanowaniu podstawowych wiadomości i umiejętności,
  • motywowanie ucznia do samodzielnej pracy,
  • kształcenie szeregu umiejętności niezbędnych do kontynuowania dalszej nauki.

Rezultaty:

1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze pozwolą uczniom nadrobić braki z przedmiotu, nabrać pewności i wiary w siebie;

2. Praca podczas zajęć wyrównawczych pozwoli uczniom, dorównać do poziomu swych kolegów uzyskujących wyższe oceny poprzez:

  • prawidłowe posługiwanie się terminologią informatyczną;
  • rozwiązywanie problemów przy użyciu odpowiedniego oprogramowania ze szczególnym wskazaniem na wykorzystanie komputera w życiu codziennym;
  • zwiększenie aktywności na lekcjach, dowartościowanie, przez co uczeń wykazuje mniejszą niechęć do nauki i szkoły;
  • weryfikację nabytych wiadomości i umiejętności dzięki ćwiczeniom i zaangażowaniem podczas zajęć;
  • systematyczną kontrolę postępów ucznia na lekcjach wynikającą z planu lekcyjnego i współpracę z nauczycielem uczącym.

Nauczyciel prowadzący: Ryszard Gołębiowski.

Miejsce: sala komputerowa (przy bibliotece)

Terminy w roku szkolnym 2010/2011: kl.I- poniedziałki 14:30 - 15:15; kl. II- środy 14:30 - 15:15; kl. III- środy 13:45 - 14:25.

Liczba uczniów: kl. I- 10; kl. II- 10; kl. III- 10.