Menu: strona główna | o projekcie | zajęcia | plakat | Projekt finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny

Dodatkowe zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce.

Zajęcia przeznaczone przede wszystkim dla uczniów z diagnozą dysleksji rozwojowej.

Zakres zajęć:

  • ćwiczenie umiejętności uważnego czytania oraz streszczania przeczytanego fragmentu (czytanie na poziomie dosłownym),
  • ćwiczenie umiejętności dokładnego czytania poleceń,
  • ćwiczenie umiejętności wyszukiwania informacji w tekstach źródłowych,
  • ćwiczenie precyzji wypowiedzi (zamykanie myśli w obrębie jednego zdania),
  • utrwalenie elementów kompozycji dłuższych i krótszych form wypowiedzi pisemnej,
  • utrwalenie trójdzielnej kompozycji dłuższych form wypowiedzi pisemnej,
  • doskonalenie poprawności zapisu (podstawowe zasady ortograficzne oraz interpunkcja w zdaniach złożonych).

Cele działania:

Uczeń:

  • potrafi przeczytać poprawnie tekst źródłowy oraz go streścić,
  • rozumie przeczytany tekst,
  • odszukuje potrzebne do wykonania polecenia informacje,
  • potrafi skonstruować zdanie pojedyncze i złożone współrzędnie i podrzędnie,
  • zna podstawowe zasady ortografii oraz interpunkcji w zdaniach złożonych,
  • wykorzystuje cały czas (wydłużony podczas sprawdzianów oraz egzaminów) przeznaczony na wykonanie poleceń,
  • zna i stosuje prawidłową (trójdzielną) kompozycję dłuższej wypowiedzi pisemnej,

Rezultaty:

Uczeń:

  • nie ma zagrożeń oceną niedostateczna z języka polskiego na koniec semestru oraz na koniec roku,
  • osiąga wyższe wyniki na próbnych egzaminach gimnazjalnych niż uczniowie we wcześniejszych latach.

Nauczyciel prowadzący: Ewa Nowowiejska.

Miejsce: sala 304

Terminy w roku szkolnym 2010/2011: wtorki- 14:35-16:05.

Liczba uczniów: 24.