Dodatkowe zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce.
Zajęcia przeznaczone przede wszystkim dla uczniów z diagnozą dysleksji rozwojowej.
Zakres zajęć:
- ćwiczenie umiejętności uważnego czytania oraz streszczania przeczytanego fragmentu (czytanie na poziomie dosłownym),
- ćwiczenie umiejętności dokładnego czytania poleceń,
- ćwiczenie umiejętności wyszukiwania informacji w tekstach źródłowych,
- ćwiczenie precyzji wypowiedzi (zamykanie myśli w obrębie jednego zdania),
- utrwalenie elementów kompozycji dłuższych i krótszych form wypowiedzi pisemnej,
- utrwalenie trójdzielnej kompozycji dłuższych form wypowiedzi pisemnej,
- doskonalenie poprawności zapisu (podstawowe zasady ortograficzne oraz interpunkcja w zdaniach złożonych).
Cele działania:
Uczeń:
- potrafi przeczytać poprawnie tekst źródłowy oraz go streścić,
- rozumie przeczytany tekst,
- odszukuje potrzebne do wykonania polecenia informacje,
- potrafi skonstruować zdanie pojedyncze i złożone współrzędnie i podrzędnie,
- zna podstawowe zasady ortografii oraz interpunkcji w zdaniach złożonych,
- wykorzystuje cały czas (wydłużony podczas sprawdzianów oraz egzaminów) przeznaczony na wykonanie poleceń,
- zna i stosuje prawidłową (trójdzielną) kompozycję dłuższej wypowiedzi pisemnej,
Rezultaty:
Uczeń:
- nie ma zagrożeń oceną niedostateczna z języka polskiego na koniec semestru oraz na koniec roku,
- osiąga wyższe wyniki na próbnych egzaminach gimnazjalnych niż uczniowie we wcześniejszych latach.
Nauczyciel prowadzący: Ewa Nowowiejska.
Miejsce: sala 304
Terminy w roku szkolnym 2010/2011: wtorki- 14:35-16:05.
Liczba uczniów: 24.
|