Menu: strona główna | o projekcie | zajęcia | plakat | Projekt finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny

Terapia Pedagogiczna

Dodatkowe zajęcia specjalistyczne - terapia pedagogiczna.

Zakres zajęć:

Zajęcia przeznaczone są dla osób z diagnozą dysleksji rozwojowej ( dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii ) - w pierwszej kolejności - posiadających opinię z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej lub psychologa/pedagoga. Zajęcia będą polegały na usprawnieniu umiejętności czytania, pisania, liczenia oraz wspieraniu terapeutycznym w tym zakresie. Zajęcia odbywać się będą w grupach - przewidziane są trzy grupy dla każdego poziomu nauczania w gimnazjum, liczące do pięciu członków. Dzieci pracować będą z psychologiem posiadającym kwalifikacje do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej. Na potrzeby zajęć zakupione zostaną zeszyty ćwiczeń "Ortograffiti", materiały edukacyjne do ćwiczeń Wydawnictwa Nowa Szkoła, Słowniki Ortograficzne, gry dydaktyczne, programy komputerowe dla dyslektyków, publikacje i scenariusze zajęć dla osoby prowadzącej. Zajęcia obejmą również elementy kinezjologii edukacyjnej metody E. Dennisona, muzykoterapii, relaksacji i bajki terapeutycznej. Dla zapewnienia komfortu podczas zajęć dzieci będą posiadały samodzielne stanowiska, zapewnione zostaną przybory i materiały. Do uczestnictwa w zajęciach wymagana będzie pisemna zgoda rodzica. Czas trwania projektu przewidziany jest na dwa lata.

Cele działania:

Stworzenie dzieciom możliwości skorzystania z zajęć wyrównujących deficyty stwierdzone w badaniach oraz nauki postępowania z własnym zaburzeniem -wypełnienie "luki" powstałej w zakresie terapii stwierdzanych przez specjalistów zaburzeń.

  • trening ortograficzny (usprawnienie umiejętności poprawnego pisania),
  • doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
  • stymulowanie rozwoju psychoruchowego ucznia,
  • kompensowanie stwierdzonych niedoborów rozwojowych ucznia,
  • korekta nieprawidłowości w przebiegu procesów i funkcji poznawczych ,
  • usprawnienie procesów pamięciowych i koncentracji uwagi,
  • rekonstruowanie systemu wiadomości i umiejętności,
  • korygowanie postawy wobec napotkanych trudności,
  • eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń, w tym zaburzeń zachowania,
  • korygowanie odchyleń od normy,
  • podniesienie efektywności uczenia się,
  • wspomaganie rozwoju psychicznego,
  • budowanie wiary we własne siły (wzmacnianie pozytywnej samooceny),
  • rozwijanie samodzielności.

Rezultaty:

  • utrwalenie zasad ortograficznych w pisaniu,
  • doprowadzenie ucznia do poprawnego posługiwania się mową czytaną i pisaną,
  • kształtowanie procesów psychicznych i ich funkcji,
  • rozwój predyspozycji twórczych dziecka,
  • uwrażliwienie zmysłów, pobudzenie wyobraźni,
  • ukształtowanie postaw społecznych współpracy i współdziałania,
  • wzmocnienie pozytywnej samooceny poprzez doświadczenie sukcesu,
  • zwiększenie samoświadomości na temat posiadanego zaburzenia oraz nabycie umiejętności radzenia sobie z nim,
  • zwiększenie świadomości posiadanych zasobów oraz poczucia możliwości osiągnięć edukacyjnych.

Psycholog prowadzący: Emilia Gural.

Miejsce: sala 355, 216

Terminy w roku szkolnym 2010/2011 I semestr: kl.I- Prody 14:30 - 15:15; kl. II- czwartki 14:30 - 15:15; kl. III poniedziałki 13:45 - 14:25.

Liczba uczniów: kl. I- 10; kl. II- 10; kl. III- 10.