Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach                      

    Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Sprawozdanie ewaluacyjne z zajęć wyrównawczych dla klas 2 i 3
prowadzonych w ramach projektu: „Równe szanse dla naszych uczniów „
za okres od 1 września 2010r. do 31grudnia 2010r .

 

1.      Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia.

Magdalena Worytko

2.      Ilość z podziałem na płeć i liczebność grup uczestniczących w zadaniu.

Nazwa zajęć

liczba

uczniów

dziewczynki

chłopcy

 

 

 

 

Zajęcia wyrównawcze dla klas 2

14

8

6

 

 

3.      Liczba zrealizowanych godzin w danym okresie sprawozdawczym.

Zajęcia wyrównawcze dla klas 2: 38 godz

4.      Średnia frekwencja na zajęciach z podziałem na płeć.

Nazwa zajęć

dziewczynki

chłopcy

Zajęcia wyrównawcze dla klas 2

75%

25%

 

5.      Stosowane metody i formy pracy zgodnie z założeniami zawartymi w projekcie.

Metody pracy:

·        Ćwiczebne (karty pracy)

·        Metoda projektu

Formy pracy:

·        Zbiorowa- projekt

·        indywidualna

 

 

6.      Wstępne badanie / pomiar / wiedzy i umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz osiągniętych wyników.

 

Dane dotyczące wstępnego pomiaru wiedzy:

Liczba uczestników objętych badaniem z podziałem na płeć:

Nazwa zajęć

dziewczynki

chłopcy

Zajęcia wyrównawcze dla klas 2

7

6

 

Wstępne badanie przeprowadziłam na pierwszych zajęciach po przerwie wakacyjnej, podczas których sprawdziłam poziom języka angielskiego oraz znajomość pojęć związanych z kulturą krajów anglojęzycznych  tzn. pytałam z czym mają problemy, zadawałam pytania, na które uczniowie musieli szybko zareagować. Przeprowadziłam tzw. rozmowę dydaktyczną na temat zwyczajów i obyczajów panujących w Wielkiej Brytanii. Przeprowadziłam ten sam próbny egzamin z języka angielskiego: we wrześniu oraz w styczniu. Badanie wykazało, iż uczniowie klas mają pewne pojęcie o Wielkiej Brytanii. Znają podstawowe informacje. Większą trudność sprawiają zadania egzaminacyjne oraz znajomość gramatyki.

 

          

7.      Cząstkowe / semestralne badanie / pomiar / wiedzy i umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz osiągniętych wyników.

 

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE DLA KLAS 2

Liczba uczestników objętych badaniem z podziałem na płeć:

Nazwa zajęć

dziewczynki

chłopcy

Zajęcia wyrównawcze dla klas 2

8

6

 

 

Uczniowie klas 2 podczas zajęć wyrównawczych doskonalili kompetencje językowe w zakresie mówienia, słuchania, czytania i pisania

·      potrafią opowiedzieć o zwyczajach i symbolach w Wielkiej Brytanii

·        potrafią opisać wygląd człowieka używając utrwalonego słownictwa

·        znają różnice w użyciu czasów terazniejszych: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect.

·        Znają różnice w użyciu czasów przeszłych:Past Simple, Past Continuous, Past Perfect

·        Znają różnice w użyciu czasów przyszłych: Future Simple, to be going to, Present Continuous, Future Continuous.

·        Potrafią podać podstawowe informacje o Wielkiej Brytanii.

·        Potrafią nazwać amerykańskie/brytyjskie zespoły muzyczne.

·        Wiedzą jakie są najważniejsze miejsca w Wielkiej Brytanii.

·        Potrafią wykorzystać słownictwo z działu dom w codziennej komunikacji.

·        Powtórzyli stopniowanie przymiotników, konstrukcję there is/there are.

 

 

 

Dane dotyczące cząstkowego / semestralnego pomiaru wiedzy (Wyniki testów, projektów oraz odpowiedzi ustnych uczniów ):

 

PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY

OPIS CZŁOWIEKA

(USTNIE)

OPIS WYMARZONEGO DOMU(USTNIE)

PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2

Klasa 2

2,38

3,20

3,30

2,90

 

Tabela przedstawia wyniki testów, projektów i prezentacji oraz odpowiedzi ustnych przeprowadzonych w okresie 1.IX-31.XII.2010r. Uczniowie  dobrze opanowali znajomość słownictwa z działu kultura i mass media oraz podróżowanie. Dobrze znają podstawowe informacje o Wielkiej Brytanii. Na zajęciach powtarzaliśmy także na bieżąco zagadnienia gramatyczne(według potrzeb uczniów) oraz rozwiązywaliśmy testy gimnazjalne. Test gimnazjalny został przeprowadzony dwukrotnie. Za pierwszym razem test wypadł przeciętnie. Wynik 2,38 jest spowodowany uczestnictwem uczniów z klas integracyjnych. Mają oni obniżone wymagania, natomiast dobrowolnie chcieli napisać test razem z pozostałą częścią grupy. Za drugim razem test wypadł lepiej. Czasami są to drobne różnice punktowe, które mają znaczący wpływ na uczniów słabszych i ich motywację do dalszej nauki.

Wyniki  poszczególnych zagadnień/testów:

·        PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJLANY 1

ocenę 4 otrzymało:   2 uczniów

ocenę 3 otrzymało:  5 uczniów

ocenę 2 otrzymało:   1 uczeń

ocenę 1 otrzymało: 5 uczniów

·        OPIS CZŁOWIEKA

ocenę 5 otrzymało: 2 uczniów

ocenę 4 otrzymało: 3 uczniów

ocenę 3 otrzymało:3 uczniów

ocenę 2 otrzymało: 3 uczniów

ocenę 1 otrzymało: 1 uczeń

·        OPIS WYMARZONEGO DOMU

ocenę 5 otrzymało:  1 uczeń

ocenę 4 otrzymało:  5 uczniów

ocenę 3 otrzymał:  3  uczniów

ocenę 2 otrzymało: 3 uczniów

·        PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2

ocenę 5 otrzymało: 1 uczeń

ocenę 4 otrzymało: 5 uczniów

ocenę 3 otrzymało: 2 uczniów

ocenę 1 otrzymało: 4 uczniów

 

Skala oceny zastosowanych narzędzi do przeprowadzenia badania:

100-85%   - 5

84-70%    - 4

69-50%    - 3

49-40%    - 2

0-39%      - 1

Załączniki :

- PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY

 

8.Osiągnięte rezultaty na tym etapie badania zgodnie z rezultatami założonymi w projekcie ( ilość i procent uczniów, którzy osiągnęli dany rezultat )

 

W wyniku przeprowadzonych 38 godzin uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:

- 7 uczniów poprawiło wyniki z próbnego testu gimnazjalnego.

- 5 uczniów nie poprawiło oceny z próbnego egzaminu gimnazjalnego, natomiast poprawili ilość punktów.

l

8.      Osiągnięte sukcesy uczniów

brak

9.      Uwagi i sugestie dotyczące realizowanych zajęć.

Podczas trwania projekty nastąpiła wymiana 2 uczniów. Uczniowie Adam Przybylski oraz Krystian Karolak zostali wypisani z projektu, ponieważ nie dotrzymali warunków uczestnictwa: brak deklaracji, brak systematycznego uczestnictwa. Od 1 listopada uczestnictwo w projekcie zadeklarowały Paulina Kostorz oraz Patrycja Dawid.