Projekt
współfinansowany przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
Sprawozdanie
ewaluacyjne z zajęć wyrównawczych dla klas 2 i 3
prowadzonych w ramach projektu: „Równe szanse dla naszych uczniów „
za okres od 1 września 2010r. do 31grudnia 2010r .
1. Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia.
Magdalena Worytko
2. Ilość z podziałem na płeć i liczebność grup
uczestniczących w zadaniu.
Nazwa
zajęć |
liczba uczniów |
dziewczynki |
chłopcy |
|
|
|
|
Zajęcia wyrównawcze dla
klas 2 |
14 |
8 |
6 |
3. Liczba zrealizowanych godzin w danym okresie
sprawozdawczym.
Zajęcia wyrównawcze dla
klas 2: 38 godz
4. Średnia frekwencja na zajęciach z podziałem
na płeć.
Nazwa
zajęć |
dziewczynki |
chłopcy |
Zajęcia wyrównawcze dla klas 2 |
75% |
25% |
5.
Stosowane
metody i formy pracy zgodnie
z założeniami zawartymi w projekcie.
Metody pracy:
·
Ćwiczebne (karty pracy)
·
Metoda projektu
Formy pracy:
·
Zbiorowa- projekt
·
indywidualna
6. Wstępne badanie / pomiar / wiedzy i
umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz
osiągniętych wyników.
Dane
dotyczące wstępnego pomiaru wiedzy:
Liczba uczestników
objętych badaniem z podziałem na płeć:
Nazwa
zajęć |
dziewczynki |
chłopcy |
Zajęcia wyrównawcze dla klas
2 |
7 |
6 |
Wstępne badanie
przeprowadziłam na pierwszych zajęciach po przerwie wakacyjnej, podczas których
sprawdziłam poziom języka angielskiego oraz znajomość pojęć związanych z
kulturą krajów anglojęzycznych tzn.
pytałam z czym mają problemy, zadawałam pytania, na które uczniowie musieli
szybko zareagować. Przeprowadziłam tzw. rozmowę dydaktyczną na temat zwyczajów
i obyczajów panujących w Wielkiej Brytanii. Przeprowadziłam ten sam próbny
egzamin z języka angielskiego: we wrześniu oraz w styczniu. Badanie wykazało,
iż uczniowie klas mają pewne pojęcie o Wielkiej Brytanii. Znają podstawowe
informacje. Większą trudność sprawiają zadania egzaminacyjne oraz znajomość
gramatyki.
7. Cząstkowe / semestralne badanie / pomiar /
wiedzy i umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem
) oraz osiągniętych wyników.
ZAJĘCIA
WYRÓWNAWCZE DLA KLAS 2
Liczba uczestników
objętych badaniem z podziałem na płeć:
Nazwa
zajęć |
dziewczynki |
chłopcy |
Zajęcia wyrównawcze dla klas
2 |
8 |
6 |
Uczniowie klas 2 podczas zajęć wyrównawczych
doskonalili kompetencje językowe w zakresie mówienia, słuchania, czytania i
pisania
· potrafią opowiedzieć o zwyczajach i symbolach w Wielkiej Brytanii
· potrafią opisać wygląd człowieka używając utrwalonego słownictwa
· znają różnice w użyciu czasów terazniejszych: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect.
· Znają różnice w użyciu czasów przeszłych:Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
·
Znają
różnice w użyciu czasów przyszłych: Future Simple, to be going to, Present
Continuous, Future Continuous.
· Potrafią podać podstawowe informacje o Wielkiej Brytanii.
· Potrafią nazwać amerykańskie/brytyjskie zespoły muzyczne.
· Wiedzą jakie są najważniejsze miejsca w Wielkiej Brytanii.
· Potrafią wykorzystać słownictwo z działu dom w codziennej komunikacji.
· Powtórzyli stopniowanie przymiotników, konstrukcję there is/there are.
Dane dotyczące
cząstkowego / semestralnego pomiaru wiedzy (Wyniki testów, projektów oraz
odpowiedzi ustnych uczniów ):
|
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY |
OPIS CZŁOWIEKA (USTNIE) |
OPIS
WYMARZONEGO DOMU(USTNIE) |
PRÓBNY
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2 |
Klasa 2 |
2,38 |
3,20 |
3,30 |
2,90 |
Tabela przedstawia
wyniki testów, projektów i prezentacji oraz odpowiedzi ustnych przeprowadzonych
w okresie 1.IX-31.XII.2010r. Uczniowie dobrze opanowali znajomość słownictwa z działu
kultura i mass media oraz podróżowanie. Dobrze znają podstawowe informacje o
Wielkiej Brytanii. Na zajęciach powtarzaliśmy także na bieżąco zagadnienia
gramatyczne(według potrzeb uczniów) oraz rozwiązywaliśmy testy gimnazjalne.
Test gimnazjalny został przeprowadzony dwukrotnie. Za pierwszym razem test
wypadł przeciętnie. Wynik 2,38 jest spowodowany uczestnictwem uczniów z klas
integracyjnych. Mają oni obniżone wymagania, natomiast dobrowolnie chcieli
napisać test razem z pozostałą częścią grupy. Za drugim razem test wypadł
lepiej. Czasami są to drobne różnice punktowe, które mają znaczący wpływ na
uczniów słabszych i ich motywację do dalszej nauki.
Wyniki poszczególnych zagadnień/testów:
·
PRÓBNY
EGZAMIN GIMNAZJLANY 1
ocenę 4 otrzymało: 2 uczniów
ocenę 3 otrzymało: 5 uczniów
ocenę 2 otrzymało: 1 uczeń
ocenę 1 otrzymało: 5 uczniów
·
OPIS CZŁOWIEKA
ocenę 5 otrzymało: 2 uczniów
ocenę 4 otrzymało: 3 uczniów
ocenę 3 otrzymało:3 uczniów
ocenę 2 otrzymało: 3 uczniów
ocenę 1 otrzymało: 1 uczeń
·
OPIS
WYMARZONEGO DOMU
ocenę 5 otrzymało: 1 uczeń
ocenę 4 otrzymało: 5 uczniów
ocenę 3 otrzymał: 3
uczniów
ocenę 2 otrzymało: 3 uczniów
·
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2
ocenę 5 otrzymało: 1 uczeń
ocenę 4 otrzymało: 5 uczniów
ocenę 3 otrzymało: 2 uczniów
ocenę 1 otrzymało: 4 uczniów
Skala oceny zastosowanych
narzędzi do przeprowadzenia badania:
100-85% - 5
84-70% - 4
69-50% - 3
49-40% - 2
0-39% - 1
Załączniki :
- PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY
8.Osiągnięte rezultaty na tym etapie badania zgodnie z rezultatami założonymi
w projekcie ( ilość i procent uczniów, którzy osiągnęli dany rezultat )
W
wyniku przeprowadzonych 38 godzin uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:
-
7 uczniów poprawiło wyniki z próbnego
testu gimnazjalnego.
-
5 uczniów nie poprawiło oceny z próbnego egzaminu gimnazjalnego, natomiast
poprawili ilość punktów.
l
8. Osiągnięte sukcesy uczniów
brak
9.
Uwagi i
sugestie dotyczące realizowanych zajęć.
Podczas trwania projekty
nastąpiła wymiana 2 uczniów. Uczniowie Adam Przybylski oraz Krystian Karolak
zostali wypisani z projektu, ponieważ nie dotrzymali warunków uczestnictwa:
brak deklaracji, brak systematycznego uczestnictwa. Od 1 listopada uczestnictwo
w projekcie zadeklarowały Paulina Kostorz oraz Patrycja Dawid.