Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach

Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Sprawozdanie ewaluacyjne z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z informatyki dla uczniów klas I, II, III  

prowadzonych w ramach projektu: „W  stronę sukcesu”
za okres od 01 września 2010 r. do 23 grudnia 2010 r..

 

1.      Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Ryszard Gołębiowski

2.      Ilość z podziałem na płeć i liczebność grup uczestniczących w zadaniu.

Nazwa zajęć

liczba

uczniów

dziewczynki

chłopcy

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze  z informatyki dla klas I

12

2

10

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze         z informatyki dla klas II

11

3+1 od 2.11.2010 r.

7

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze        z informatyki dla klas III

9

2+1 od 3.11.2010 r.

6

 

3.      Liczba zrealizowanych godzin w danym okresie sprawozdawczym:

Zajęcia wyrównawcze dla klas 1: 34 godziny,

Zajęcia wyrównawcze dla klas 2: 34 godziny,

Zajęcia wyrównawcze dla klas 3: 34 godziny.

 

4.      Średnia frekwencja na zajęciach z podziałem na płeć.

Nazwa zajęć

dziewczynki

chłopcy

Zajęcia wyrównawcze dla klas 1

78%

84%

Zajęcia wyrównawcze dla klas 2

92%

89%

Zajęcia wyrównawcze dla klas 3

91%

81%

 

5.      Stosowane metody i formy pracy zgodnie z założeniami zawartymi w projekcie.

Metody pracy:

·         ćwiczeniowe

·         laboratoryjne

·         problemowo - aktywizujące

Formy pracy:

·         indywidualna

 

6.      Wstępne badanie /pomiar/ wiedzy i umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz osiągniętych wyników.

Materiał został podzielony na działy:

A. Budowa komputera.

Tematyka zajęć.

Elementy komputera podlegające rozpoznaniu i opisaniu:

1.      na zewnątrz: włącznik prądu, przycisk reset, napęd FDD, CD-ROM, DVD, diody kontrolek, gniazda: zasilania, PS-2, USB,  mikrofonu, głośników, karty sieciowej, portu szeregowego, video;

2.      wewnątrz: zasilacz, płyta główna, procesor, pamięć RAM, CD-ROM, DVD, FDD, HDD, gniazda rozszerzeń.

B. Systemy operacyjne.

Tematyka zajęć.

Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows, Linux, MacOS i różnice między nimi. Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników, rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego. Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb. Ochrona antywirusowa, zapora systemu. Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe, przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne.

C. Praca w sieci lokalnej i globalnej.

Tematyka zajęć.

Topografie sieci, zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej, podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej, udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów, zasady pracy w sieci globalnej, konfiguracja przeglądarki internetowej.

D. Algorytmy.

Tematyka zajęć.

Opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego, symboli i programu ELI do tworzenia algorytmów. Rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów.

E. Programowanie w języku html.

Tematyka zajęć.

Budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty. Struktury danych stron internetowych. Wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie.

Dane dotyczące wstępnego pomiaru wiedzy:

A.    Budowa komputera.

Klasy I-

dziewczęta: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- poniżej 50%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych-  0%,

chłopcy: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- powyżej 50%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych- poniżej 50%,

Klasy II-

dziewczęta: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- poniżej 50%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych- poniżej 0%,

chłopcy: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- powyżej 50%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych- powyżej 50%,

Klasy III-

dziewczęta: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- w granicach 50%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych- poniżej 50%,

chłopcy: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- w granicach 70-80%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych- powyżej 50%,

 

B. Systemy operacyjne.

Klasy I-

dziewczęta:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 30%, Linux- 0% , MacOS- 0%.

·         Różnice między systemami- 0%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 0%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 10%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 0%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 0%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach 10%.

chłopcy:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 30%, Linux- 0% , MacOS- 0%.

·         Różnice między systemami- 0%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 0%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 10%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 0%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 0%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach 10%.

Klasy II-

dziewczęta:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 40%, Linux- 0% , MacOS- 20%.

·         Różnice między systemami- 10%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 0%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 10%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 10%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 0%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach 20%.

chłopcy:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 40%, Linux- 0% , MacOS- 20%.

·         Różnice między systemami- 10%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 0%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 30%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 10%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 0%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach 30%.

Klasy III-

dziewczęta:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 30%, Linux- 0% , MacOS- 20%.

·         Różnice między systemami- 20%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 0%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 40%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 30%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 10%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach 20%.

 

 

chłopcy:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 30%, Linux- 10% , MacOS- 40%.

·         Różnice między systemami- 20%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 10%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 40%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 20%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 20%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach 40%.

C. Praca w sieci lokalnej i globalnej.

Klasy I-

dziewczęta:

·         topografie sieci- 0%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 0%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 0%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 10%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 30%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 0%.

chłopcy:

·         topografie sieci- 0%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 10%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 0%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 20%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 40%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 10%.

Klasy II-

dziewczęta:

·         topografie sieci- 0%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 0%,

·         podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 0%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 20%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 40%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 0%.

chłopcy:

·         topografie sieci- 10%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 10%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 0%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 30%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 50%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 10%.

Klasy III-

dziewczęta:

·         topografie sieci- 0%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 10%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 0%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 40%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 60%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 20%.

chłopcy:

·         topografie sieci- 10%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 20%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 10%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 50%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 60%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 20%.

D. Algorytmy.

Klasy I-

dziewczęta:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 0%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 0%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 0%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 0%.

chłopcy:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 0%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 0%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 0%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 0%.

Klasy II-

dziewczęta:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 10%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 10%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 10%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 0%.

chłopcy:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 10%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 10%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 10%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 0%.

Klasy III-

dziewczęta:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 20%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 10%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 20%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 10%.

chłopcy:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 20%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 20%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 30%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 10%.

E. Programowanie w języku html.

Klasy I-

dziewczęta:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 0%,

·         struktury danych stron internetowych- 0%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 0%.

chłopcy:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 0%,

·         struktury danych stron internetowych- 0%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 0%.

Klasy II-

dziewczęta:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 0%,

·         struktury danych stron internetowych- 0%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 0%.

chłopcy:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 10%,

·         struktury danych stron internetowych- 0%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 10%.

Klasy III-

dziewczęta:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 20%,

·         struktury danych stron internetowych- 20%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 20%.

chłopcy:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 30%,

·         struktury danych stron internetowych- 40%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 30%.

 

 

7.      Cząstkowe / semestralne badanie / pomiar / wiedzy i umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz osiągniętych wyników.

 

 

A.                Budowa komputera.

Klasy I-

dziewczęta: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych-  90%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych-  80%,

chłopcy: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- 100%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych- 90%,

Klasy II-

dziewczęta: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- 100%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych-  90%,

chłopcy: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- 100%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych- 100%,

Klasy III-

dziewczęta: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- 100%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych-  90%,

chłopcy: rozpoznawanie i opisanie elementów zewnętrznych- 100%,

rozpoznawanie i opisanie elementów wewnętrznych- 100%,

 

B. Systemy operacyjne.

Klasy I-

dziewczęta:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 70%, Linux- 10% , MacOS- 20%.

·         Różnice między systemami- 20%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 80%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 90%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- 80%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 80%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 80%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 90%.

chłopcy:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 80%, Linux- 20% , MacOS- 40%.

·         Różnice między systemami- 30%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 100%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 100%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb-  90.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 100%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 100%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.

 

Klasy II-

dziewczęta:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 80%, Linux- 30% , MacOS- 50%.

·         Różnice między systemami- 40%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 90%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 90%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 90%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 100%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 100%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.

chłopcy:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows-  90%, Linux- 40% , MacOS- 60%.

·         Różnice między systemami- 40%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 100%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 100%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 100%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 100%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 100%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.

Klasy III-

dziewczęta:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 100%, Linux- 40% , MacOS- 80%.

·         Różnice między systemami- 50%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 100%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 100%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- 100%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 100%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 100%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.

chłopcy:

·         Podstawowe wiadomości o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows-  90%, Linux- 40% , MacOS- 80%.

·         Różnice między systemami- 60%.

·         Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników- 100%.

·         Rejestracja i aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 100%.

·         Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb- w granicach 100%.

·         Ochrona antywirusowa, zapora systemu- 100%.

·         Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki internetowe- 100%.

·         przeglądarki plików multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.

C. Praca w sieci lokalnej i globalnej.

Klasy I-

dziewczęta:

·         topografie sieci- 80%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 80%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 60%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 90%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 100%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 80%.

chłopcy:

·         topografie sieci- 90%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 80%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 90%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 100%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 100%.

Klasy II-

dziewczęta:

·         topografie sieci- 90%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,

·         podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 80%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 90%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 100%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 100%.

chłopcy:

·         topografie sieci- 100%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 80%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 100%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 100%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 100%.

Klasy III-

dziewczęta:

·         topografie sieci- 100%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 80%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 100%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 100%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 100%.

chłopcy:

·         topografie sieci- 100%,

·         zasady pracy i podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,

·          podstawowa diagnostyka komputera działającego w sieci lokalnej- 100%,

·         udostępnianie zasobów, korzystanie z udostępnianych zasobów- 100%,

·         zasady pracy w sieci globalnej- 100%,

·         konfiguracja przeglądarki internetowej- 100%.

D. Algorytmy.

Klasy I-

dziewczęta:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 80%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 80%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 50%.

chłopcy:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 90%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 80%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 90%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 60%.

Klasy II-

dziewczęta:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 100%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 80%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 80%.

chłopcy:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 100%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 90%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 80%.

Klasy III-

dziewczęta:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 100%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 90%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 80%.

chłopcy:

·         opisywanie prostych algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,

·         symbole stosowane w opisie algorytmów- 100%,

·         znajomość programu ELI do tworzenia algorytmów- 100%,

·         rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów- 90%.

E. Programowanie w języku html. (dział nie jest zakończony)

Klasy I-

dziewczęta:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 50%,

·         struktury danych stron internetowych- 100%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 50%.

chłopcy:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 50%,

·         struktury danych stron internetowych- 100%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 60%.

Klasy II-

dziewczęta:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 60%,

·         struktury danych stron internetowych- 100%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 50%.

chłopcy:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 80%,

·         struktury danych stron internetowych- 100%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 80%.

Klasy III-

dziewczęta:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 70%,

·         struktury danych stron internetowych- 100%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 70%.

chłopcy:

·         budowa strony internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 80%,

·         struktury danych stron internetowych- 100%,

·         wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 90%.

 

8.      Osiągnięte rezultaty na tym etapie badania zgodnie z rezultatami twardymi
i miękkimi założonymi w projekcie ( ilość i procent uczniów, którzy osiągnęli dany rezultat )

 

KLASY I

W wyniku przeprowadzonych zajęć w tej grupie uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:

-  12 uczniów poprawiło wyniki nauczania z informatyki  (100%),

-  10 uczniów prawidłowo posługuje się terminologią informatyczną  (83%),

- 10 uczniów zwiększyło aktywność na lekcjach  (83%),

- 8 uczniów wykazało większe zainteresowanie przedmiotem  (66,7%),

- 12 uczniów przełamało niechęć do przedmiotu  (100%),

- 11 uczniów utrwaliło materiał zgodny z podstawą programową  (92%),

- prawie sto procent uczniów prawidłowo rozpoznaje i opisuje elementy komputera,

- 80 %  uczniów potrafi prawidłowo zainstalować system operacyjny, skonfigurować go do własnych potrzeb oraz korzystając z kreatorów zainstalować oprogramowanie,

- wszyscy znają podstawowe zasady pracy w sieci lokalnej i globalnej,

- w 60 % potrafią tworzyć proste algorytmy w programie ELI, wszyscy potrafią opisywać algorytmu językiem potocznym,

 

KLASY II

W wyniku przeprowadzonych zajęć w tej grupie uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:

-  11 uczniów poprawiło wyniki nauczania z informatyki  (100%),

-  11 uczniów prawidłowo posługuje się terminologią informatyczną  (100%),

- 8 uczniów zwiększyło aktywność na lekcjach  (72%),

- 8 uczniów wykazało większe zainteresowanie przedmiotem  (72%),

- 10 uczniów przełamało niechęć do przedmiotu  (90%),

- 11 uczniów utrwaliło materiał zgodny z podstawą programową  (100%),

- 10 uczniów prawidłowo rozpoznaje i opisuje elementy komputera,

- 9 uczniów potrafi prawidłowo zainstalować system operacyjny, skonfigurować go do własnych potrzeb oraz korzystając z kreatorów zainstalować oprogramowanie,

- wszyscy znają podstawowe zasady pracy w sieci lokalnej i globalnej,

- 10 uczniów potrafi tworzyć proste algorytmy w programie ELI i opisywać algorytm językiem potocznym,

 

KLASY III

W wyniku przeprowadzonych zajęć w tej grupie uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:

-  7 uczniów poprawiło wyniki nauczania z informatyki  (78%),

-  9 uczniów prawidłowo posługuje się terminologią informatyczną  (100%),

- 6 uczniów zwiększyło aktywność na lekcjach  (67%),

- 8 uczniów wykazało większe zainteresowanie przedmiotem  (89%),

- 8 uczniów przełamało niechęć do przedmiotu  (89%),

- 8 uczniów utrwaliło materiał zgodny z podstawą programową  (89%),

- prawie sto procent uczniów prawidłowo rozpoznaje i opisuje elementy komputera,

- 90 %  uczniów potrafi prawidłowo zainstalować system operacyjny, skonfigurować go do własnych potrzeb oraz korzystając z kreatorów zainstalować oprogramowanie,

- wszyscy znają podstawowe zasady pracy w sieci lokalnej i globalnej,

- w 80 % potrafią tworzyć proste algorytmy w programie ELI, wszyscy potrafią opisywać algorytmu językiem potocznym,

 

 

 

9.      Osiągnięte sukcesy uczniów

Jeden z uczniów wziął udział w konkursie informatycznym zdobywając 21 pkt. na 40 pkt. możliwych. W przypadku tego ucznia, który od początku przejawiał niechęć do informatyki oraz bardzo niską samoocenę wiedzy i umiejętności informatycznych uzyskany wynik jest dość znacznym sukcesem.

 

10.  Uwagi i sugestie dotyczące realizowanych zajęć.

 

Każdy dział zaczynał się od sprawdzianu praktycznych umiejętności i wiadomości we wszystkich grupach. W zależności od diagnozy dobierałem tematykę, zagadnienia do realizacji. W związku z bardzo późnym rozpoczęciem zajęć spowodowanym brakiem sprzętu i oprogramowania, o który występowałem w projekcie uczniowie musieli w bardzo krótkim czasie opanować bardzo wiele wiadomości i umiejętności odrabiając zajęcia gdy otrzymaliśmy sprzęt i oprogramowanie. W związku z tym istnieje duże prawdopodobieństwo ulotności zdobytych wiadomości. Dlatego w celu stałego utrwalenia wiadomości i umiejętności jestem zmuszony do powracania do tych zagadnień w następnych okresach. Ostatni dział- programowanie w języku html nie jest zakończony.