Projekt współfinansowany przez Unię
Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
Sprawozdanie ewaluacyjne z
zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z informatyki dla uczniów klas I, II, III
prowadzonych w ramach projektu:
„W stronę sukcesu”
za okres od 01 września 2010 r. do 23 grudnia 2010 r..
1.
Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia:
Ryszard Gołębiowski
2.
Ilość z podziałem na płeć i liczebność grup
uczestniczących w zadaniu.
Nazwa zajęć |
liczba uczniów |
dziewczynki |
chłopcy |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z informatyki dla klas I |
12 |
2 |
10 |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z informatyki dla klas II |
11 |
3+1 od 2.11.2010 r. |
7 |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z informatyki dla klas III |
9 |
2+1 od 3.11.2010 r. |
6 |
3.
Liczba zrealizowanych godzin w danym
okresie sprawozdawczym:
Zajęcia wyrównawcze dla klas 1: 34 godziny,
Zajęcia wyrównawcze dla klas 2: 34 godziny,
Zajęcia wyrównawcze dla klas 3: 34 godziny.
4.
Średnia frekwencja na zajęciach z podziałem
na płeć.
Nazwa zajęć |
dziewczynki |
chłopcy |
Zajęcia
wyrównawcze dla klas 1 |
78% |
84% |
Zajęcia
wyrównawcze dla klas 2 |
92% |
89% |
Zajęcia
wyrównawcze dla klas 3 |
91% |
81% |
5.
Stosowane metody i formy pracy zgodnie z
założeniami zawartymi w projekcie.
Metody pracy:
·
ćwiczeniowe
·
laboratoryjne
·
problemowo - aktywizujące
Formy pracy:
·
indywidualna
6.
Wstępne badanie /pomiar/ wiedzy i
umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz
osiągniętych wyników.
Materiał został podzielony na działy:
A. Budowa komputera.
Tematyka zajęć.
Elementy
komputera podlegające rozpoznaniu i opisaniu:
1. na zewnątrz: włącznik prądu, przycisk reset, napęd
FDD, CD-ROM, DVD, diody kontrolek, gniazda: zasilania, PS-2, USB, mikrofonu, głośników, karty sieciowej, portu
szeregowego, video;
2.
wewnątrz:
zasilacz, płyta główna, procesor, pamięć RAM, CD-ROM, DVD, FDD, HDD, gniazda
rozszerzeń.
B. Systemy operacyjne.
Tematyka zajęć.
Podstawowe wiadomości o
najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows, Linux, MacOS i różnice
między nimi. Instalacja systemu MS Windows XP, dobór sterowników, rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego.
Konfigurowanie systemu do własnych potrzeb. Ochrona antywirusowa, zapora
systemu. Instalacja oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program
antywirusowy, przeglądarki internetowe, przeglądarki plików multimedialnych,
komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne.
C. Praca w sieci lokalnej i globalnej.
Tematyka zajęć.
Topografie sieci, zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej, podstawowa diagnostyka
komputera działającego w sieci lokalnej, udostępnianie zasobów, korzystanie
z udostępnianych zasobów, zasady pracy w sieci globalnej, konfiguracja
przeglądarki internetowej.
D. Algorytmy.
Tematyka zajęć.
Opisywanie prostych algorytmów za
pomocą języka potocznego, symboli i programu ELI do tworzenia algorytmów.
Rozwiązywanie zadań szkolnych za pomocą algorytmów.
E. Programowanie w języku html.
Tematyka zajęć.
Budowa strony internetowej-
podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty. Struktury danych
stron internetowych. Wykorzystanie szablonów stron internetowych dostępnych za
darmo w Internecie.
Dane dotyczące wstępnego
pomiaru wiedzy:
A. Budowa
komputera.
Klasy I-
dziewczęta: rozpoznawanie
i opisanie elementów zewnętrznych- poniżej 50%,
rozpoznawanie i opisanie elementów
wewnętrznych- 0%,
chłopcy: rozpoznawanie i
opisanie elementów zewnętrznych- powyżej 50%,
rozpoznawanie i opisanie elementów
wewnętrznych- poniżej 50%,
Klasy II-
dziewczęta: rozpoznawanie
i opisanie elementów zewnętrznych- poniżej 50%,
rozpoznawanie i opisanie elementów
wewnętrznych- poniżej 0%,
chłopcy: rozpoznawanie i
opisanie elementów zewnętrznych- powyżej 50%,
rozpoznawanie i
opisanie elementów wewnętrznych- powyżej 50%,
Klasy III-
dziewczęta: rozpoznawanie
i opisanie elementów zewnętrznych- w granicach 50%,
rozpoznawanie i opisanie elementów
wewnętrznych- poniżej 50%,
chłopcy: rozpoznawanie i
opisanie elementów zewnętrznych- w granicach 70-80%,
rozpoznawanie i
opisanie elementów wewnętrznych- powyżej 50%,
B. Systemy operacyjne.
Klasy I-
dziewczęta:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 30%,
Linux- 0% , MacOS- 0%.
·
Różnice między
systemami- 0%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 0%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 10%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 0%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 0%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach
10%.
chłopcy:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 30%,
Linux- 0% , MacOS- 0%.
·
Różnice między
systemami- 0%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 0%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 10%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 0%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 0%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach
10%.
Klasy II-
dziewczęta:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 40%,
Linux- 0% , MacOS- 20%.
·
Różnice między
systemami- 10%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 0%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 10%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 10%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 0%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach
20%.
chłopcy:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 40%,
Linux- 0% , MacOS- 20%.
·
Różnice między
systemami- 10%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 0%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 30%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 10%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 0%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach
30%.
Klasy III-
dziewczęta:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 30%,
Linux- 0% , MacOS- 20%.
·
Różnice między
systemami- 20%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 0%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 40%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 30%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 10%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach
20%.
chłopcy:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- w granicach 30%,
Linux- 10% , MacOS- 40%.
·
Różnice między
systemami- 20%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 10%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 0%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 40%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 20%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 20%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- w granicach
40%.
C. Praca w sieci lokalnej i globalnej.
Klasy I-
dziewczęta:
·
topografie sieci- 0%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 0%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 0%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 10%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 30%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 0%.
chłopcy:
·
topografie sieci- 0%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 10%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 0%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 20%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 40%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 10%.
Klasy II-
dziewczęta:
·
topografie sieci- 0%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 0%,
·
podstawowa diagnostyka
komputera działającego w sieci lokalnej- 0%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 20%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 40%,
·
konfiguracja przeglądarki
internetowej- 0%.
chłopcy:
·
topografie sieci- 10%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 10%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 0%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 30%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 50%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 10%.
Klasy III-
dziewczęta:
·
topografie sieci- 0%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 10%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 0%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 40%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 60%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 20%.
chłopcy:
·
topografie sieci- 10%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 20%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 10%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 50%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 60%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 20%.
D. Algorytmy.
Klasy I-
dziewczęta:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 0%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 0%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 0%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 0%.
chłopcy:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 0%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 0%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 0%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 0%.
Klasy II-
dziewczęta:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 10%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 10%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 10%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 0%.
chłopcy:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 10%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 10%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 10%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 0%.
Klasy III-
dziewczęta:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 20%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 10%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 20%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 10%.
chłopcy:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 20%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 20%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 30%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 10%.
E. Programowanie w języku html.
Klasy I-
dziewczęta:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 0%,
·
struktury danych stron
internetowych- 0%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 0%.
chłopcy:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 0%,
·
struktury danych stron
internetowych- 0%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 0%.
Klasy II-
dziewczęta:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 0%,
·
struktury danych stron
internetowych- 0%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 0%.
chłopcy:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 10%,
·
struktury danych stron
internetowych- 0%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 10%.
Klasy III-
dziewczęta:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 20%,
·
struktury danych stron
internetowych- 20%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 20%.
chłopcy:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 30%,
·
struktury danych stron
internetowych- 40%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 30%.
7.
Cząstkowe / semestralne badanie / pomiar /
wiedzy i umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem
) oraz osiągniętych wyników.
A.
Budowa komputera.
Klasy I-
dziewczęta: rozpoznawanie
i opisanie elementów zewnętrznych- 90%,
rozpoznawanie i opisanie elementów
wewnętrznych- 80%,
chłopcy: rozpoznawanie i
opisanie elementów zewnętrznych- 100%,
rozpoznawanie i opisanie elementów
wewnętrznych- 90%,
Klasy II-
dziewczęta: rozpoznawanie
i opisanie elementów zewnętrznych- 100%,
rozpoznawanie i opisanie elementów
wewnętrznych- 90%,
chłopcy: rozpoznawanie i
opisanie elementów zewnętrznych- 100%,
rozpoznawanie i
opisanie elementów wewnętrznych- 100%,
Klasy III-
dziewczęta: rozpoznawanie
i opisanie elementów zewnętrznych- 100%,
rozpoznawanie i opisanie elementów
wewnętrznych- 90%,
chłopcy: rozpoznawanie i
opisanie elementów zewnętrznych- 100%,
rozpoznawanie i
opisanie elementów wewnętrznych- 100%,
B. Systemy operacyjne.
Klasy I-
dziewczęta:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 70%, Linux- 10% , MacOS-
20%.
·
Różnice między
systemami- 20%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 80%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 90%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- 80%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 80%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 80%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 90%.
chłopcy:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 80%, Linux- 20% , MacOS-
40%.
·
Różnice między
systemami- 30%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 100%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 100%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- 90.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 100%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 100%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.
Klasy II-
dziewczęta:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 80%, Linux- 30% , MacOS-
50%.
·
Różnice między
systemami- 40%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 90%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 90%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 90%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 100%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 100%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.
chłopcy:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 90%, Linux- 40% , MacOS- 60%.
·
Różnice między
systemami- 40%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 100%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 100%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 100%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 100%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 100%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.
Klasy III-
dziewczęta:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 100%, Linux- 40% ,
MacOS- 80%.
·
Różnice między
systemami- 50%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 100%.
·
Rejestracja i
aktywacja systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 100%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- 100%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 100%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy,
przeglądarki internetowe- 100%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.
chłopcy:
·
Podstawowe wiadomości
o najbardziej znanych systemach operacyjnych: Windows- 90%, Linux- 40% , MacOS- 80%.
·
Różnice między
systemami- 60%.
·
Instalacja systemu MS
Windows XP, dobór sterowników- 100%.
·
Rejestracja i aktywacja
systemu, sprawdzenie autentyczność systemu operacyjnego- 100%.
·
Konfigurowanie systemu
do własnych potrzeb- w granicach 100%.
·
Ochrona antywirusowa,
zapora systemu- 100%.
·
Instalacja
oprogramowania: MS Office, Adobe Acrobat Reader, program antywirusowy, przeglądarki
internetowe- 100%.
·
przeglądarki plików
multimedialnych, komunikatory, programy użytkowe i edukacyjne- 100%.
C. Praca w sieci lokalnej i globalnej.
Klasy I-
dziewczęta:
·
topografie sieci- 80%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 80%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 60%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 90%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 100%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 80%.
chłopcy:
·
topografie sieci- 90%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 80%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 90%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 100%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 100%.
Klasy II-
dziewczęta:
·
topografie sieci- 90%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,
·
podstawowa diagnostyka
komputera działającego w sieci lokalnej- 80%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 90%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 100%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 100%.
chłopcy:
·
topografie sieci-
100%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 80%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 100%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 100%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 100%.
Klasy III-
dziewczęta:
·
topografie sieci-
100%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 80%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 100%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 100%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 100%.
chłopcy:
·
topografie sieci-
100%,
·
zasady pracy i
podstawy konfiguracji szkolnej sieci komputerowej- 100%,
·
podstawowa diagnostyka komputera działającego
w sieci lokalnej- 100%,
·
udostępnianie zasobów,
korzystanie z udostępnianych zasobów- 100%,
·
zasady pracy w sieci
globalnej- 100%,
·
konfiguracja
przeglądarki internetowej- 100%.
D. Algorytmy.
Klasy I-
dziewczęta:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 80%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 80%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 50%.
chłopcy:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 90%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 80%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 90%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 60%.
Klasy II-
dziewczęta:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 100%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 80%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 80%.
chłopcy:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 100%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 90%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 80%.
Klasy III-
dziewczęta:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 100%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 90%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 80%.
chłopcy:
·
opisywanie prostych
algorytmów za pomocą języka potocznego- 100%,
·
symbole stosowane w
opisie algorytmów- 100%,
·
znajomość programu ELI
do tworzenia algorytmów- 100%,
·
rozwiązywanie zadań
szkolnych za pomocą algorytmów- 90%.
E. Programowanie w języku html. (dział nie jest zakończony)
Klasy I-
dziewczęta:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 50%,
·
struktury danych stron
internetowych- 100%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 50%.
chłopcy:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 50%,
·
struktury danych stron
internetowych- 100%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 60%.
Klasy II-
dziewczęta:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 60%,
·
struktury danych stron
internetowych- 100%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 50%.
chłopcy:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 80%,
·
struktury danych stron
internetowych- 100%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 80%.
Klasy III-
dziewczęta:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 70%,
·
struktury danych stron
internetowych- 100%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 70%.
chłopcy:
·
budowa strony
internetowej- podstawowe znaczniki języka html, ich parametry i atrybuty- 80%,
·
struktury danych stron
internetowych- 100%,
·
wykorzystanie
szablonów stron internetowych dostępnych za darmo w Internecie- 90%.
8.
Osiągnięte rezultaty na tym etapie badania
zgodnie z rezultatami twardymi
i miękkimi założonymi w projekcie ( ilość i procent uczniów, którzy osiągnęli
dany rezultat )
KLASY I
W wyniku przeprowadzonych zajęć
w tej grupie uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:
- 12 uczniów poprawiło wyniki
nauczania z informatyki (100%),
- 10 uczniów prawidłowo posługuje się
terminologią informatyczną (83%),
- 10
uczniów zwiększyło aktywność na lekcjach
(83%),
- 8
uczniów wykazało większe zainteresowanie przedmiotem (66,7%),
- 12
uczniów przełamało niechęć do przedmiotu
(100%),
- 11
uczniów utrwaliło materiał zgodny z podstawą programową (92%),
- prawie
sto procent uczniów prawidłowo rozpoznaje i opisuje elementy komputera,
- 80
% uczniów potrafi prawidłowo
zainstalować system operacyjny, skonfigurować go do własnych potrzeb oraz
korzystając z kreatorów zainstalować oprogramowanie,
-
wszyscy znają podstawowe zasady pracy w sieci lokalnej i globalnej,
- w 60 %
potrafią tworzyć proste algorytmy w programie ELI, wszyscy potrafią opisywać
algorytmu językiem potocznym,
KLASY II
W wyniku przeprowadzonych zajęć
w tej grupie uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:
- 11 uczniów poprawiło wyniki
nauczania z informatyki (100%),
- 11 uczniów prawidłowo posługuje się
terminologią informatyczną (100%),
- 8
uczniów zwiększyło aktywność na lekcjach
(72%),
- 8
uczniów wykazało większe zainteresowanie przedmiotem (72%),
- 10
uczniów przełamało niechęć do przedmiotu
(90%),
- 11
uczniów utrwaliło materiał zgodny z podstawą programową (100%),
- 10
uczniów prawidłowo rozpoznaje i opisuje elementy komputera,
- 9
uczniów potrafi prawidłowo zainstalować system operacyjny, skonfigurować go do
własnych potrzeb oraz korzystając z kreatorów zainstalować oprogramowanie,
-
wszyscy znają podstawowe zasady pracy w sieci lokalnej i globalnej,
- 10
uczniów potrafi tworzyć proste algorytmy w programie ELI i opisywać algorytm
językiem potocznym,
KLASY III
W wyniku przeprowadzonych zajęć
w tej grupie uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:
- 7 uczniów poprawiło wyniki
nauczania z informatyki (78%),
- 9 uczniów prawidłowo posługuje się
terminologią informatyczną (100%),
- 6
uczniów zwiększyło aktywność na lekcjach
(67%),
- 8
uczniów wykazało większe zainteresowanie przedmiotem (89%),
- 8
uczniów przełamało niechęć do przedmiotu
(89%),
- 8
uczniów utrwaliło materiał zgodny z podstawą programową (89%),
- prawie
sto procent uczniów prawidłowo rozpoznaje i opisuje elementy komputera,
- 90
% uczniów potrafi prawidłowo
zainstalować system operacyjny, skonfigurować go do własnych potrzeb oraz
korzystając z kreatorów zainstalować oprogramowanie,
-
wszyscy znają podstawowe zasady pracy w sieci lokalnej i globalnej,
- w 80 %
potrafią tworzyć proste algorytmy w programie ELI, wszyscy potrafią opisywać
algorytmu językiem potocznym,
9.
Osiągnięte sukcesy uczniów
Jeden z uczniów wziął udział w konkursie
informatycznym zdobywając 21 pkt. na 40 pkt. możliwych. W przypadku tego
ucznia, który od początku przejawiał niechęć do informatyki oraz bardzo niską
samoocenę wiedzy i umiejętności informatycznych uzyskany wynik jest dość
znacznym sukcesem.
10. Uwagi i
sugestie dotyczące realizowanych zajęć.
Każdy dział
zaczynał się od sprawdzianu praktycznych umiejętności i wiadomości we
wszystkich grupach. W zależności od diagnozy dobierałem tematykę, zagadnienia
do realizacji. W związku z bardzo późnym rozpoczęciem zajęć spowodowanym
brakiem sprzętu i oprogramowania, o który występowałem w projekcie uczniowie
musieli w bardzo krótkim czasie opanować bardzo wiele wiadomości i umiejętności
odrabiając zajęcia gdy otrzymaliśmy sprzęt i oprogramowanie. W związku z
tym istnieje duże prawdopodobieństwo ulotności zdobytych wiadomości. Dlatego w
celu stałego utrwalenia wiadomości i umiejętności jestem zmuszony do powracania
do tych zagadnień w następnych okresach. Ostatni dział- programowanie w języku
html nie jest zakończony.