Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach                      

    Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Sprawozdanie ewaluacyjne z zajęć rekreacyjno sportowych
prowadzonych w ramach projektu: „W stronę sukcesu „
za okres od 1 września 2010r. do 31 stycznia  2011r .

 

1.     Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Marcin Biadun

2.     Ilość z podziałem na płeć i liczebność grup uczestniczących w zadaniu.

Tab. 1

Nazwa zajęć

liczba

uczniów

dziewczęta

chłopcy

Tenis

33

14

19

Piłka nożna  chłopców

19

-

19

Pływanie chłopców

19

-

19

 

 

  1. Liczba zrealizowanych godzin w danym okresie sprawozdawczym.

     Tab.2     

Nazwa zajęć

Tenis chłopców

Tenis dziewcząt

Piłka nożna           

Pływanie

Ogółem

Liczba  godzin

33

 

42

21

9

105

 

 

 

 

 

1.     Średnia frekwencja na zajęciach z podziałem na dyscyplinę.

Tab.3

Nazwa zajęć

Tenis chłopców

Tenis dziewcząt

Piłka nożna

Pływanie

Średnia ogółem

Liczba  godzin

74%

 

81%

78%

60%

73.2%

 

 

 

2.     Stosowane metody i formy pracy zgodnie z założeniami zawartymi     w projekcie.

Metody pracy:

·        Zadaniowa

·        Naśladowcza

Formy pracy:

·        Nauczanie poprzez grę (głównie tenis i piłka nożna)

·        Praca w grupie

·        Praca indywidualna z uczniem

 

 

 

 

 

 

3.     Wstępne badanie / pomiar / wiedzy i umiejętności uczestników           ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz osiągniętych wyników.

 

NARZĘDZIA BADAWCZE

 

 Test sprawności specjalnej.

 

 

TENIS

  1. Wprowadzenie piłki do gry-serwis.(Badany stojąc za linią pola serwisowego wprowadza piłkę do gry przebijając przez siatkę trafiając w pole serwisowe po przekątnej. Celem badanego jest trafienie w pole serwisowe przeciwnika 5/5x)
  2. Przebicie piłki przez siatkę forhendem.( wymiana forhendowa z trenerem). Celem badanego jest trafienie piłki w pole serwisowe trenera min.5).
  3. Przebicie piłki przez siatkę bekhendem.( wymiana bekhendowa z trenerem. Celem badanego jest trafienie piłki w pole serwisowe trenera min.5).

 

PIŁKA NOŻNA

 

  1. Pokonanie toru przeszkód z piłką na czas po obwodzie boiska do siatkówki (strzał na bramkę z miejsca, prowadzenie piłki slalomem, minięcie pachołka zwodem, podanie piłki do celu, strzał na bramkę z biegu). Ocenie podlega czas <30 sekund pokonania toru przeszkód, za każdy popełniony błąd tj. strącenie lub ominięcie pachołka, niecelny strzał przyznawane są punkty karne. (1 błąd =1 punkt karny ) 

 

 

PŁYWANIE

 

  1. Pływanie 25 stylem dowolnym po skoku startowym >20 sekund.
  2. Pływanie 25 stylem grzbietowym po skoku startowym >25 sekund.

 

 

Test sprawności motorycznej

 

  1. Bieg wahadłowy 4x 10 m.-zwinność.(Celem badanego jest wykonanie biegu wahadłowego i uzyskanie czasu min 10s. – chłopcy i 12s. – dziewczęta.)
  2. Bieg wytrzymałościowy na 1000 m. chłopców i 800 m. dziewcząt.-wytrzymałość.(Celem badanego jest przebiegnięcie dystansu w biegu ciągłym               i uzyskanie czasu : chłopcy- 4,00 min. dziewczęta -3,5 min. )
  3. Bieg na 50 m.- szybkość.(Celem badanego jest przebiegnięcie dystansu w biegu ciągłym i uzyskanie czasu min 10s- chłopcy i 12s.-  dziewczęta)

 

 

 

 

      Tab. 4 Ilość uczniów biorących udział w testach sprawnościowych.

Nazwa zajęć

dziewczynki

Chłopcy

Tenis

13

18

Piłka nożna chłopców

-

18

Pływanie chłopców

-

18

 

Kolejną diagnozę sprawności fizycznej specjalnej i motorycznej przeprowadziłem    na  zajęciach we wrześniu  br. (tenis, piłka nożna, sprawność motoryczna).Test sprawności specjalnej z pływania przeprowadziłem w listopadzie br. Badaniami objęto większość uczniów biorących udział  w projekcie z każdej dyscypliny sportowej.(Tab.4)

Badania przeprowadziłem na podstawie testów sprawności specjalnej (tenis, piłka nożna, pływanie, oraz testów sprawności motorycznej wg Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej (sprawność ogólna) .

 

       Tab. 5 Wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa (chłopcy)-pomiar 1

Tenis chłopców

Próba 1

Próba 2

Próba 3

5 i więcej  trafień 

11

9

9

Poniżej 5 trafień

7

10

9

Ilość badanych

18

18

18

%

94,7

94,7

94,7

                            

       Tab. 6 Wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa (dziewczęta)-pomiar 1

Tenis dziewcząt

Próba 1

Próba 2

Próba 3

5 i więcej trafień 

9

10

7

Poniżej 5 trafień

4

3

6

Ilość badanych

13

13

13

%

92,8

92,8

92,8

 

 

 

       Tab. 6   Wyniki testu sprawności specjalnej z piłki nożnej (chłopcy)-pomiar 1

Piłka nożna chłopców

30 sekund     i mniej

 Powyżej 30 sekund

Ilość badanych

 

%

Wynik

12

6

18

94,7

Piłka nożna chłopców

0 punktów karnych

1 i więcej punktów karnych

Ilość badanych

%

Wynik

8

10

18

94,7

 

       Tab.7 Wyniki testu sprawności specjalnej z pływania(chłopcy)-pomiar 1

Pływanie

Styl dowolny

Styl grzbietowy

Poniżej normy T[s]

14

10

Powyżej normy T[s]

4

8

Ilość badanych

18

18

%

94,7

94,7

 

       Tab.8 Wyniki testu sprawności ogólnej (chłopcy)-pomiar 1

Sprawność ogólna (chłopcy)

 

Próba 1

 

Próba 2

 

Próba 3

Powyżej przeciętnej

3

2

4

Przeciętna

13

14

13

Poniżej przeciętnej

2

2

1

Ilość badanych

18

18

18

%

94,7

94,7

94,7

 

 

 

       Tab.9 Wyniki testu sprawności ogólnej (dziewczęta)-pomiar 1

Sprawność ogólna (dziewczęta)

 

Próba 1

 

Próba 2

 

Próba 3

Powyżej przeciętnej

2

0

1

Przeciętna

9

12

10

Poniżej przeciętnej

3

2

2

Ilość badanych

13

13

13

%

91,6

91,6

91,6

 

 

7.  Cząstkowe  semestralne badanie,  pomiar  wiedzy i umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem )          oraz osiągniętych wyników.

 

Kolejną diagnozę sprawności fizycznej specjalnej przeprowadziłem na kilku  ostatnich zajęciach odbywających się w styczniu br. (tenis, piłka nożna, pływanie). Próby Międzynarodowego Testu Sprawności fizycznej przeprowadzę w sezonie wiosenno-letnim. Specyfika testu wymaga realizacji na świeżym powietrzu. Cząstkowe zestawienie wyników testu przedstawię w kolejnym sprawozdaniu. Badaniami objęto większość uczniów biorących udział w projekcie z każdej dyscypliny sportowej.

Badania przeprowadziłem na podstawie wskazanych narzędzi.

 

 

 

 

Tab. 10 Wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa (chłopcy)-pomiar 2

 

Tenis chłopców

Próba 1

Próba 2

Próba 3

5 i więcej  trafień 

13

13

9

Poniżej 5 trafień

5

5

9

Ilość badanych

18

18

18

%

94,7

94,7

94,7

 

 

       Tab. 11  Wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa (dziewczęta)-pomiar 2

 

Tenis dziewcząt

Próba 1

Próba 2

Próba 3

5 i więcej trafień 

11

10

9

Poniżej 5 trafień

2

3

4

Ilość badanych

13

13

13

%

92,8

92,8

92,8

 

 

 

 

       Tab.12 Wyniki testu sprawności specjalnej z piłki nożnej (chłopcy)-pomiar 2

Piłka nożna chłopców

30 sekund     i mniej

 Powyżej 30 sekund

Ilość badanych

 

%

Wynik

14

4

18

94,7

Piłka nożna chłopców

0 punktów karnych

1 i więcej punktów karnych

Ilość badanych

%

Wynik

10

8

18

94,7

 

 

 

       Tab.13 Wyniki testu sprawności specjalnej z pływania(chłopcy)-pomiar 2

 

Pływanie

Styl dowolny

Styl grzbietowy

Poniżej normy T[s]

16

13

Powyżej normy T[s]

2

5

Ilość badanych

18

18

%

94,7

94,7

 

Z przeprowadzonych badań  wynika , że uczniowie  poprawili swoje umiejętności gry w tenisa. Większość badanych poprawnie potrafi wprowadzić piłkę do gry serwisem        oraz poprawnie wykonywać wymianę forhendową, słabiej wypadła próba wymiany bekhendowej. 

Chłopcy i dziewczęta uzyskali lepsze wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa        w 2 badaniu.

            W piłce nożnej lepiej wypadł test sprawności specjalnej w pomiarze 2. Większość chłopców pokonało tor przeszkód w wyznaczonym czasie ze stosunkowo niską ilością punktów karnych. Podczas próby chłopcy wykazali się dużymi umiejętnościami technicznymi z zakresu piłki nożnej.

            Biorąc pod uwagę test sprawności  z pływania stwierdzam, że w drugim pomiarze wyniki znacznie poprawiły się. Większość uczniów pokonało dystans 25 m. w wyznaczonym czasie. Lepiej wypadła próba pływania stylem dowolnym.

            Badani uczniowie poprawnie wykonują podstawowe elementy techniczne tj. koordynacja  pracy RR i NN w stylu dowolnym i grzbietowym, najsłabiej wypadły skoki startowe do stylu grzbietowego.

            Sprawność motoryczna była przeprowadzona oddzielnie dla chłopców                           i dziewcząt. W obu przypadkach najsłabiej wypadła próba wytrzymałości (bieg na 1000 m. chłopców i 800 m. dziewcząt. Większość dziewcząt i chłopców uzyskało sprawność ogólną  przeciętną.  U chłopców najlepiej wypadła próba 3 tj. bieg na 50 m. Dziewczęta uzyskały najlepsze wyniki w próbie 1-bieg wahadłowy 4x10 m.

 

8.  Osiągnięte rezultaty na tym etapie badania zgodnie z rezultatami założonymi w projekcie ( ilość i procent uczniów, którzy osiągnęli dany rezultat )

 

Tab. 15

Nazwa zajęć

Ilość uczniów (średnia)

%

Tenis chłopców

11,6

64,4

Tenis dziewcząt

10

76,9

Piłka nożna chłopców

12

66,6

Pływanie chłopców

14,5

80,5

Sprawność ogólna chłopców

16,3

90,5

Sprawność ogólna dziewcząt

11,3

86,9

Ogółem

10,8

77,6

 

 

 W wyniku przeprowadzonych 105 godzin w obu grupach (3 dyscypliny łącznie) uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:

    • Potrafią wykonać wymianę  forhendem i bekhendem, oraz wprowadzić piłkę do gry serwisem (tenis)
    • Potrafią prowadzić piłkę slalomem, podać do celu, wykonać strzał na bramkę   z miejsca i z biegu oraz minąć przeciwnika zwodem. (piłka nożna)
    • Potrafią skoordynować   poprawnie pracę NN i RR  w stylu dowolnym              i grzbietowym, oraz prawidłowo wykonywać skoki startowe                             do wody w obu stylach.(pływanie)
    • Poprawili motoryczność tj. zwinność, szybkość, wytrzymałość.(sprawność ogólna)
    • Znają podstawowe przepisy dyscyplin ujętych w projekcie, znają podstawowe zasady sędziowania.

 

 

 

 

9.     Osiągnięte sukcesy uczniów.

 

Uczniowie brali udział w meczu towarzyskim w piłkę nożną z uczniami ze Szkolnego Ośrodka Wychowawczego w Zgierzu i wygrali 5:2.

 

10.                       Uwagi i sugestie dotyczące realizowanych zajęć.

Dwoje uczniów nie brało udziału w diagnozowaniu sprawności z powodu długotrwałej absencji wynikającej ze złego stanu zdrowia- Karolina Jatczak, oraz udziału                           w dodatkowych zajęciach edukacyjnych wynikających z potrzeb ucznia- Daniel Stęplewski .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DANE UCZESTNIKÓW ROK SZK. 2010/2011

 

L.P

   Imię i nazwisko

PESEL

Adres zamieszkania

Telefon kontaktowy

1.

 

Partycja Piątkowska

95022011949

95-100 Zgierz, ul. Lechonia 5/31

604174312

2.

Patrycja Krzewska

95113006508

95-100 Zgierz ul. Boya-Żeleńskiego 37/8

606158826

3.

Magdalena Włodarczyk

95100603066

95-100 Zgierz, ul. Parzęczewska 14b/81

606389751

4.

Klaudia Łazuchiewicz

96020211104

95-100 Zgierz, ul. Aleksandrowska 5/1

721040523

5.

Kinga Gwarczyk

95022311063

95-100 Zgierz, ul. Parzęczewska 34/11

513009200

6

Katarzyna Kubiak

95072908224

95-100 Zgierz, ul. Boya-Żeleńskiego 40/31

501753377

7.

Barbara Olczak

95110203564

95-100 Zgirz, ul. Parzęczewska14/24

600010495

8.

Karolina Jatczak

95061805187

95-100 Zgierz, ul. Węgierskiej

792904247

9.

Eliza Milczarek

96100105947

95-100 Zgierz ul. Parzęczewska 38/20

607972325

10.

Oliwia Milczarek

01212608989

95-100 Zgierz ul. Parzęczewska 38/20

607972325

11.

Adrianna Wiśniewska

960424007086

95-100 Zgierz, ul. 1-go Maja 30a/3

661722590

12.

Patrycja Bartczak

96011110805

95-100 Zgierz, ul. Zbożowa 16a

694402758

 

 

13.

Karolina Graczyk

96040807024

95-100 Zgierz, ul. Witkacego23/9

609218824

 

 

14.

Agnieszka Machalska

95031509309

95-100 Zgierz ul.

Parzęczewska 61/27

511 933 581

15.

Krystian

Broniewski

96050204754

95-100 Zgierz, ul. Działkowa 8

663799190

 

16.

Daniel Dębski

96122205517

95-100 Zgierz, ul. Staffa10/25

501693737

17.

Kacper Wojtasik

 

95091307095

95-100 Zgierz, ul. 3 Maja 59/1

602363926

18.

Mariusz Świstak

96112609730

95-100 Zgierz, ul. Boya-Żeleńskiego9/5

664780463

19.

Damian Witczak

95071210711

95-100 Zgierz, ul. Staffa 6/58

42 7172025

20.

Daniel Stęplewski

96092602417

95-100 Zgierz, ul. 1-go Maja 30a/12

510113205

21.

Mateusz Kwiatkowski

97071509550

95-100 Zgierz, ul. Pl.Targowy  9a/9

722092770

22.

Jakub Filip Olejniczak

97030407776

95-100 Zgierz, ul. Długa 3/7

531706777

23.

Wiktor Adrian Mroczek

97052712175

95-100 Zgierz, ul. Lechonia 1/12

723907352

24.

Bartosz Mrowiński

 

97112403676

95-100 Zgierz ul. Pl.Targowy 8/60

608045341

25.

Jakub Zamożniewicz

95062504573

95-100 Zgierz, ul. Piątkowska38/5

883905080

 

 

26.

Seweliusz Rzęsiewicz

95122204618

95-100 Zgierz, ul. Parzęczewska 26b/80

666737041

27.

Damian Antczak

96082008854

95-100 Zgierz, ul. Bardowskiego 10

605 387 074

 

28.

Łukasz Damian Pawłowski

97102901074

95-100 Zgierz ul. Pl.Targowy 8/68

511999798

29.

Adam Krzysztof Tomczak

94022305371

95-100 Zgierz ul.

Pl.Targowy 4/8

795048262

30.

Patryk Gawlik

97111910191

95-100 Zgierz ul.

Baczyńskiego 1/46

880040522

31.

Damian Grzegorek

97021001415

95-100 Zgierz ul. Pl.Targowy 8/8

796671434

32.

Michał Felkowski

95041710094

95-100 Zgierz ul. Kasprzaka 4a

696522088

33.

Włodzimierz Dominiak

96061214634

95-100 Zgierz ul. Leśmiana 2 /79

691247139

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DANE NOWYCH UCZESTNIKÓW

 

 

 

Nazwa

 

1

Imię(imiona)

Włodzimierz

2

Nazwisko

Dominiak

3

Płeć

Mężczyzna

4

Wiek w chwili przystąpienia do projektu

14

5

PESEL

96061214634

6

Wykształcenie

Podstawowe

7

Opieka nad dziećmi do lat 7 lub opieka nad os. zależną

-

8

Ulica

Leśmiana

9

Nr domu

2

10

Nr lokalu

79

11

Miejscowość

Zgierz

12

Obszar (miejski/wiejski)

Miejski

13

Kod pocztowy

95-100

14

Województwo

Łódzkie

15

Powiat

Zgierski

16

Telefon stacjonarny

-

17

Telefon komórkowy

691247139

18

Adres poczty elektronicznej (e-mail)

-

19

Status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu

Nieaktywny zawodowo

20

Rodzaj przyznanego wpsarcia

Zajęcia pozalekcyjne

21

Wykorzystanie we wsparciu technik e-learning/blended learning

-

22

Data rozpoczęcia udziału w projekcie

01.11.2010

23

Data zakończenia udziału w projekcie (dotyczy uczniów kl. III)

-

24

Zakończenie udziału osoby we wsparciu

-

25

Powód wycofania się z proponowanej formy wsparcia

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwa

 

1

Imię(imiona)

Seweliusz

2

Nazwisko

Rzęsiewicz

3

Płeć

Mężczyzna

4

Wiek w chwili przystąpienia do projektu

15

5

PESEL

95122204618

6

Wykształcenie

Podstawowe

7

Opieka nad dziećmi do lat 7 lub opieka nad os. zależną

-

8

Ulica

Parzęczewska

9

Nr domu

26 b

10

Nr lokalu

80

11

Miejscowość

Zgierz

12

Obszar (miejski/wiejski)

Miejski

13

Kod pocztowy

95-100

14

Województwo

Łódzkie

15

Powiat

Zgierski

16

Telefon stacjonarny

-

17

Telefon komórkowy

530079499

18

Adres poczty elektronicznej (e-mail)

-

19

Status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu

Nieaktywny zawodowo

20

Rodzaj przyznanego wpsarcia

Zajęcia pozalekcyjne

21

Wykorzystanie we wsparciu technik e-learning/blended learning

-

22

Data rozpoczęcia udziału w projekcie

01.03.2010

23

Data zakończenia udziału w projekcie (dotyczy uczniów kl. III)

-

24

Zakończenie udziału osoby we wsparciu

-

25

Powód wycofania się z proponowanej formy wsparcia

-