Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w
ramach
Europejskiego
Funduszu Społecznego
Sprawozdanie ewaluacyjne z zajęć
rekreacyjno sportowych
prowadzonych w ramach projektu: „W stronę sukcesu „
za okres od 1 września 2010r. do 31 stycznia 2011r .
1. Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia: Marcin Biadun
2.
Ilość z podziałem na płeć i
liczebność grup uczestniczących w zadaniu.
Tab.
1
Nazwa zajęć |
liczba uczniów |
dziewczęta |
chłopcy |
Tenis |
33 |
14 |
19 |
Piłka nożna chłopców |
19 |
- |
19 |
Pływanie chłopców |
19 |
- |
19 |
Tab.2
Nazwa zajęć |
Tenis chłopców |
Tenis dziewcząt |
Piłka nożna |
Pływanie |
Ogółem |
Liczba godzin |
33 |
42 |
21 |
9 |
105 |
1.
Średnia frekwencja na zajęciach z
podziałem na dyscyplinę.
Tab.3
Nazwa zajęć |
Tenis chłopców |
Tenis dziewcząt |
Piłka nożna |
Pływanie |
Średnia ogółem |
Liczba godzin |
74% |
81% |
78% |
60% |
73.2% |
2. Stosowane metody i formy pracy zgodnie z założeniami
zawartymi w projekcie.
Metody
pracy:
· Zadaniowa
· Naśladowcza
Formy
pracy:
· Nauczanie poprzez grę (głównie tenis i piłka nożna)
· Praca w grupie
· Praca indywidualna z uczniem
3.
Wstępne badanie / pomiar / wiedzy i
umiejętności uczestników ze
wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz osiągniętych wyników.
NARZĘDZIA BADAWCZE
Test sprawności specjalnej.
TENIS
PIŁKA NOŻNA
PŁYWANIE
Test sprawności motorycznej
Tab. 4 Ilość uczniów biorących udział w testach sprawnościowych.
Nazwa zajęć |
dziewczynki |
Chłopcy |
Tenis |
13 |
18 |
Piłka nożna chłopców |
- |
18 |
Pływanie chłopców |
- |
18 |
Kolejną diagnozę sprawności fizycznej specjalnej i motorycznej przeprowadziłem na zajęciach we wrześniu br. (tenis, piłka nożna, sprawność motoryczna).Test sprawności specjalnej z pływania przeprowadziłem w listopadzie br. Badaniami objęto większość uczniów biorących udział w projekcie z każdej dyscypliny sportowej.(Tab.4)
Badania przeprowadziłem na podstawie testów sprawności specjalnej (tenis, piłka nożna, pływanie, oraz testów sprawności motorycznej wg Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej (sprawność ogólna) .
Tab. 5 Wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa (chłopcy)-pomiar 1
Tenis chłopców |
Próba 1 |
Próba 2 |
Próba 3 |
5 i więcej trafień |
11 |
9 |
9 |
Poniżej 5 trafień |
7 |
10 |
9 |
Ilość badanych |
18 |
18 |
18 |
% |
94,7 |
94,7 |
94,7 |
Tab. 6 Wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa (dziewczęta)-pomiar 1
Tenis dziewcząt |
Próba 1 |
Próba 2 |
Próba 3 |
5 i więcej trafień |
9 |
10 |
7 |
Poniżej 5 trafień |
4 |
3 |
6 |
Ilość badanych |
13 |
13 |
13 |
% |
92,8 |
92,8 |
92,8 |
Tab. 6 Wyniki testu sprawności
specjalnej z piłki nożnej (chłopcy)-pomiar 1
Piłka nożna chłopców |
30 sekund i mniej |
Powyżej 30 sekund |
Ilość badanych |
% |
Wynik |
12 |
6 |
18 |
94,7 |
Piłka nożna chłopców |
0 punktów karnych |
1 i więcej punktów karnych |
Ilość badanych |
% |
Wynik |
8 |
10 |
18 |
94,7 |
Tab.7 Wyniki testu sprawności specjalnej z pływania(chłopcy)-pomiar 1
Pływanie |
Styl dowolny |
Styl grzbietowy |
Poniżej normy T[s] |
14 |
10 |
Powyżej normy T[s] |
4 |
8 |
Ilość badanych |
18 |
18 |
% |
94,7 |
94,7 |
Tab.8 Wyniki testu sprawności ogólnej
(chłopcy)-pomiar 1
Sprawność ogólna (chłopcy) |
Próba 1 |
Próba 2 |
Próba 3 |
Powyżej przeciętnej |
3 |
2 |
4 |
Przeciętna |
13 |
14 |
13 |
Poniżej przeciętnej |
2 |
2 |
1 |
Ilość badanych |
18 |
18 |
18 |
% |
94,7 |
94,7 |
94,7 |
Tab.9 Wyniki testu sprawności ogólnej (dziewczęta)-pomiar 1
Sprawność ogólna (dziewczęta) |
Próba 1 |
Próba 2 |
Próba 3 |
Powyżej przeciętnej |
2 |
0 |
1 |
Przeciętna |
9 |
12 |
10 |
Poniżej przeciętnej |
3 |
2 |
2 |
Ilość badanych |
13 |
13 |
13 |
% |
91,6 |
91,6 |
91,6 |
7. Cząstkowe semestralne badanie, pomiar wiedzy i umiejętności uczestników ze wskazaniem narzędzi ( zgodnie z projektem ) oraz osiągniętych wyników.
Kolejną diagnozę sprawności fizycznej specjalnej przeprowadziłem na kilku ostatnich zajęciach odbywających się w styczniu br. (tenis, piłka nożna, pływanie). Próby Międzynarodowego Testu Sprawności fizycznej przeprowadzę w sezonie wiosenno-letnim. Specyfika testu wymaga realizacji na świeżym powietrzu. Cząstkowe zestawienie wyników testu przedstawię w kolejnym sprawozdaniu. Badaniami objęto większość uczniów biorących udział w projekcie z każdej dyscypliny sportowej.
Badania przeprowadziłem na podstawie wskazanych narzędzi.
Tab. 10 Wyniki testu sprawności specjalnej
z tenisa (chłopcy)-pomiar 2
Tenis chłopców |
Próba 1 |
Próba 2 |
Próba 3 |
5 i więcej trafień |
13 |
13 |
9 |
Poniżej 5 trafień |
5 |
5 |
9 |
Ilość badanych |
18 |
18 |
18 |
% |
94,7 |
94,7 |
94,7 |
Tab. 11 Wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa
(dziewczęta)-pomiar 2
Tenis dziewcząt |
Próba 1 |
Próba 2 |
Próba 3 |
5 i więcej trafień |
11 |
10 |
9 |
Poniżej 5 trafień |
2 |
3 |
4 |
Ilość badanych |
13 |
13 |
13 |
% |
92,8 |
92,8 |
92,8 |
Tab.12 Wyniki testu sprawności specjalnej z piłki nożnej
(chłopcy)-pomiar 2
Piłka nożna chłopców |
30 sekund i mniej |
Powyżej 30 sekund |
Ilość badanych |
% |
Wynik |
14 |
4 |
18 |
94,7 |
Piłka nożna chłopców |
0 punktów karnych |
1 i więcej punktów karnych |
Ilość badanych |
% |
Wynik |
10 |
8 |
18 |
94,7 |
Tab.13 Wyniki testu sprawności specjalnej z pływania(chłopcy)-pomiar 2
Pływanie |
Styl dowolny |
Styl grzbietowy |
Poniżej normy T[s] |
16 |
13 |
Powyżej normy T[s] |
2 |
5 |
Ilość badanych |
18 |
18 |
% |
94,7 |
94,7 |
Z przeprowadzonych badań wynika , że uczniowie poprawili swoje umiejętności gry w tenisa. Większość badanych poprawnie potrafi wprowadzić piłkę do gry serwisem oraz poprawnie wykonywać wymianę forhendową, słabiej wypadła próba wymiany bekhendowej.
Chłopcy i dziewczęta uzyskali lepsze wyniki testu sprawności specjalnej z tenisa w 2 badaniu.
W piłce nożnej lepiej wypadł test sprawności specjalnej w pomiarze 2. Większość chłopców pokonało tor przeszkód w wyznaczonym czasie ze stosunkowo niską ilością punktów karnych. Podczas próby chłopcy wykazali się dużymi umiejętnościami technicznymi z zakresu piłki nożnej.
Biorąc pod uwagę test
sprawności z pływania stwierdzam, że w
drugim pomiarze wyniki znacznie poprawiły się. Większość uczniów pokonało
dystans
Badani uczniowie poprawnie wykonują podstawowe elementy techniczne tj. koordynacja pracy RR i NN w stylu dowolnym i grzbietowym, najsłabiej wypadły skoki startowe do stylu grzbietowego.
Sprawność motoryczna była
przeprowadzona oddzielnie dla chłopców i dziewcząt. W obu
przypadkach najsłabiej wypadła próba wytrzymałości (bieg na
8. Osiągnięte rezultaty na tym etapie
badania zgodnie z rezultatami założonymi w projekcie ( ilość i procent uczniów,
którzy osiągnęli dany rezultat )
Tab. 15
Nazwa zajęć |
Ilość uczniów (średnia) |
% |
Tenis chłopców |
11,6 |
64,4 |
Tenis dziewcząt |
10 |
76,9 |
Piłka nożna chłopców |
12 |
66,6 |
Pływanie chłopców |
14,5 |
80,5 |
Sprawność ogólna chłopców |
16,3 |
90,5 |
Sprawność ogólna dziewcząt |
11,3 |
86,9 |
Ogółem |
10,8 |
77,6 |
W wyniku przeprowadzonych 105 godzin w obu grupach (3 dyscypliny łącznie) uczniowie osiągnęli następujące rezultaty:
9.
Osiągnięte sukcesy uczniów.
Uczniowie brali udział w meczu towarzyskim w piłkę nożną z uczniami ze Szkolnego Ośrodka Wychowawczego w Zgierzu i wygrali 5:2.
10.
Uwagi i sugestie dotyczące
realizowanych zajęć.
Dwoje uczniów nie brało udziału w diagnozowaniu sprawności z powodu długotrwałej absencji wynikającej ze złego stanu zdrowia- Karolina Jatczak, oraz udziału w dodatkowych zajęciach edukacyjnych wynikających z potrzeb ucznia- Daniel Stęplewski .
DANE UCZESTNIKÓW ROK
SZK. 2010/2011
L.P |
Imię
i nazwisko |
PESEL |
Adres zamieszkania |
Telefon kontaktowy |
1. |
Partycja Piątkowska |
95022011949 |
95-100 Zgierz, ul. Lechonia 5/31 |
604174312 |
2. |
Patrycja Krzewska |
95113006508 |
95-100 Zgierz ul. Boya-Żeleńskiego 37/8 |
606158826 |
3. |
Magdalena Włodarczyk |
95100603066 |
95-100 Zgierz, ul. Parzęczewska 14b/81 |
606389751 |
4. |
Klaudia Łazuchiewicz |
96020211104 |
95-100 Zgierz, ul. Aleksandrowska 5/1 |
721040523 |
5. |
Kinga Gwarczyk |
95022311063 |
95-100 Zgierz, ul. Parzęczewska 34/11 |
513009200 |
6 |
Katarzyna Kubiak |
95072908224 |
95-100 Zgierz, ul. Boya-Żeleńskiego 40/31 |
501753377 |
7. |
Barbara Olczak |
95110203564 |
95-100 Zgirz, ul. Parzęczewska14/24 |
600010495 |
8. |
Karolina Jatczak |
95061805187 |
95-100 Zgierz, ul. Węgierskiej |
792904247 |
9. |
Eliza Milczarek |
96100105947 |
95-100 Zgierz ul. Parzęczewska 38/20 |
607972325 |
10. |
Oliwia Milczarek |
01212608989 |
95-100 Zgierz ul. Parzęczewska 38/20 |
607972325 |
11. |
Adrianna Wiśniewska |
960424007086 |
95-100 Zgierz, ul. 1-go Maja 30a/3 |
661722590 |
12. |
Patrycja Bartczak |
96011110805 |
95-100 Zgierz, ul. Zbożowa 16a |
694402758 |
13. |
Karolina Graczyk |
96040807024 |
95-100 Zgierz, ul. Witkacego23/9 |
609218824 |
14. |
Agnieszka Machalska |
95031509309 |
95-100 Zgierz ul. Parzęczewska 61/27 |
511 933 581 |
15. |
Krystian Broniewski |
96050204754 |
95-100 Zgierz, ul. Działkowa 8 |
663799190 |
16. |
Daniel Dębski |
96122205517 |
95-100 Zgierz, ul. Staffa10/25 |
501693737 |
17. |
Kacper Wojtasik |
95091307095 |
95-100 Zgierz, ul. 3 Maja 59/1 |
602363926 |
18. |
Mariusz Świstak |
96112609730 |
95-100 Zgierz, ul. Boya-Żeleńskiego9/5 |
664780463 |
19. |
Damian Witczak |
95071210711 |
95-100 Zgierz, ul. Staffa 6/58 |
42 7172025 |
20. |
Daniel Stęplewski |
96092602417 |
95-100 Zgierz, ul. 1-go Maja 30a/12 |
510113205 |
21. |
Mateusz Kwiatkowski |
97071509550 |
95-100 Zgierz, ul. Pl.Targowy 9a/9 |
722092770 |
22. |
Jakub Filip Olejniczak |
97030407776 |
95-100 Zgierz, ul. Długa 3/7 |
531706777 |
23. |
Wiktor Adrian Mroczek |
97052712175 |
95-100 Zgierz, ul. Lechonia 1/12 |
723907352 |
24. |
Bartosz Mrowiński |
97112403676 |
95-100 Zgierz ul. Pl.Targowy 8/60 |
608045341 |
25. |
Jakub Zamożniewicz |
95062504573 |
95-100 Zgierz, ul. Piątkowska38/5 |
883905080 |
26. |
Seweliusz Rzęsiewicz |
95122204618 |
95-100 Zgierz, ul. Parzęczewska 26b/80 |
666737041 |
27. |
Damian Antczak |
96082008854 |
95-100 Zgierz, ul. Bardowskiego 10 |
605 387 074 |
28. |
Łukasz Damian Pawłowski |
97102901074 |
95-100 Zgierz ul. Pl.Targowy 8/68 |
511999798 |
29. |
Adam Krzysztof Tomczak |
94022305371 |
95-100 Zgierz ul. Pl.Targowy 4/8 |
795048262 |
30. |
Patryk Gawlik |
97111910191 |
95-100 Zgierz ul. Baczyńskiego 1/46 |
880040522 |
31. |
Damian Grzegorek |
97021001415 |
95-100 Zgierz ul. Pl.Targowy 8/8 |
796671434 |
32. |
Michał Felkowski |
95041710094 |
95-100 Zgierz ul. Kasprzaka 4a |
696522088 |
33. |
Włodzimierz Dominiak |
96061214634 |
95-100 Zgierz ul. Leśmiana 2 /79 |
691247139 |
DANE NOWYCH UCZESTNIKÓW
|
Nazwa |
|
1 |
Imię(imiona) |
Włodzimierz |
2 |
Nazwisko |
Dominiak |
3 |
Płeć |
Mężczyzna |
4 |
Wiek w chwili przystąpienia do projektu |
14 |
5 |
PESEL |
96061214634 |
6 |
Wykształcenie |
Podstawowe |
7 |
Opieka nad dziećmi do lat 7 lub opieka nad os. zależną |
- |
8 |
Ulica |
Leśmiana |
9 |
Nr domu |
2 |
10 |
Nr lokalu |
79 |
11 |
Miejscowość |
Zgierz |
12 |
Obszar (miejski/wiejski) |
Miejski |
13 |
Kod pocztowy |
95-100 |
14 |
Województwo |
Łódzkie |
15 |
Powiat |
Zgierski |
16 |
Telefon stacjonarny |
- |
17 |
Telefon komórkowy |
691247139 |
18 |
Adres poczty elektronicznej (e-mail) |
- |
19 |
Status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu |
Nieaktywny zawodowo |
20 |
Rodzaj przyznanego wpsarcia |
Zajęcia pozalekcyjne |
21 |
Wykorzystanie we wsparciu technik e-learning/blended learning |
- |
22 |
Data rozpoczęcia udziału w projekcie |
01.11.2010 |
23 |
Data zakończenia udziału w projekcie (dotyczy uczniów kl. III) |
- |
24 |
Zakończenie udziału osoby we wsparciu |
- |
25 |
Powód wycofania się z proponowanej formy wsparcia |
- |
|
Nazwa |
|
1 |
Imię(imiona) |
Seweliusz |
2 |
Nazwisko |
Rzęsiewicz |
3 |
Płeć |
Mężczyzna |
4 |
Wiek w chwili przystąpienia do projektu |
15 |
5 |
PESEL |
95122204618 |
6 |
Wykształcenie |
Podstawowe |
7 |
Opieka nad dziećmi do lat 7 lub opieka nad os. zależną |
- |
8 |
Ulica |
Parzęczewska |
9 |
Nr domu |
26 b |
10 |
Nr lokalu |
80 |
11 |
Miejscowość |
Zgierz |
12 |
Obszar (miejski/wiejski) |
Miejski |
13 |
Kod pocztowy |
95-100 |
14 |
Województwo |
Łódzkie |
15 |
Powiat |
Zgierski |
16 |
Telefon stacjonarny |
- |
17 |
Telefon komórkowy |
530079499 |
18 |
Adres poczty elektronicznej (e-mail) |
- |
19 |
Status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu |
Nieaktywny zawodowo |
20 |
Rodzaj przyznanego wpsarcia |
Zajęcia pozalekcyjne |
21 |
Wykorzystanie we wsparciu technik e-learning/blended learning |
- |
22 |
Data rozpoczęcia udziału w projekcie |
01.03.2010 |
23 |
Data zakończenia udziału w projekcie (dotyczy uczniów kl. III) |
- |
24 |
Zakończenie udziału osoby we wsparciu |
- |
25 |
Powód wycofania się z proponowanej formy wsparcia |
- |